Přesný postup při výměně oleje

Vše o jednobuchu XT660.
Uživatelský avatar
LiTe
Příspěvky: 4268
Registrován: pon 24. bře 2008 23:44:19
Bydliště: C:\CR\LBC\CESKALIPA.exe
Kontaktovat uživatele:

Re: Přesný postup při výměně oleje

Nový příspěvek od LiTe » ned 14. pro 2008 9:46:27

Milala> taky jsem nad ním přemýšlel, rozhodně ho pořídím, protože já na takový věci cit nemám, prostě co nejde silou, jde ještě větší silou :P aby mě to potom ale nestálo víc....
...:XT66oX SuperMotard:...lite.rajce.net......Moje XtXko
Online
Uživatelský avatar
Radek
Administrátor
Příspěvky: 2622
Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
Napiš "660" bez uvozovek: 505
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Sdělení od administrátora

Příspěvek od Radek » čtv 23. bře 2023 15:41:08

Zdar,

vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit :P. Rád bych vám představil web motopripravky.cz, kde najdete naše moto nářadí vlastní výroby. Vyrábíme např. vyvažovačky kol, zouvačky, narážeče gufer předních vidlic (XT660 má rozměr 43 mm), klíče na zadní tlumiče a spoustu dalšího.

Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.

Přejít na web motopripravky.cz

Miki
Příspěvky: 217
Registrován: čtv 23. říj 2008 14:23:01
Bydliště: UH.Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Přesný postup při výměně oleje

Nový příspěvek od Miki » ned 14. pro 2008 16:27:01

Ten odvzdušňovací šroubek se má vyšroubovat a až z tama začne valit olej,fofrem nandat z5 jo?
Tak to sem zvědav kolik vzduchu tam mám,protože sem to dělal sám poprvé letos a o tom šroubku se dozvěděl teď.. ;) :o ups

V manuálu sem o tom šroubku nic nenašel..

Uživatelský avatar
TTrs
Příspěvky: 450
Registrován: stř 09. dub 2008 13:11:35

Re: Přesný postup při výměně oleje

Nový příspěvek od TTrs » ned 14. pro 2008 16:34:05

Ty levny cinsky momentaky nebrat. S jednim takovym jsem utrhnul sroub na viku hlavy u motoru. Pocitejte, ze s klicem za litr muzete s jistotou tak utahovat srouby u kola u auta. Nehlede na to, ze uz docela kvalitni Tona momentak jde sehnat pod dva tisice.

To vicko filtru neni treba nijak zvlast utahovat, ten o-krouzek pod nim je docela macatej, takze to staci utahnout natolik, aby se to nepovolilo. Pokud to nemate v ruce, tak si pred montazi udelejte pres sroub a vicko tenkou carku fixem a pak to utahnete do stejny polohy. Pozor ale, at ty dva stejny srouby neprohodite. ;)

Uživatelský avatar
LiTe
Příspěvky: 4268
Registrován: pon 24. bře 2008 23:44:19
Bydliště: C:\CR\LBC\CESKALIPA.exe
Kontaktovat uživatele:

Re: Přesný postup při výměně oleje

Nový příspěvek od LiTe » ned 14. pro 2008 16:39:24

TTrs> :yes:
...:XT66oX SuperMotard:...lite.rajce.net......Moje XtXko

Uživatelský avatar
Milala
Příspěvky: 646
Registrován: čtv 19. čer 2008 22:05:21
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Přesný postup při výměně oleje

Nový příspěvek od Milala » ned 14. pro 2008 18:35:12

[quote="TTrs"]Ty levny cinsky momentaky nebrat. S jednim takovym jsem utrhnul sroub na viku hlavy u motoru. Pocitejte, ze s klicem za litr muzete s jistotou tak utahovat srouby u kola u auta. Nehlede na to, ze uz docela kvalitni Tona momentak jde sehnat pod dva tisice.

Nemáš náhodou takhle z hlavy představu, jaký rozsah v Nm by měl momenťák pro naše účely zvládat? Nabídka je dost široká. Mohl bych juknout do manuálu a najít nejmenší a největší utahovací moment, ale mám pocit, že máš tyhle věci dost zmáklý-nepletu se? Na škole jsem se přiživoval jako cyklomechanik a dodnes si kola pro zábavu ladím sám. Ale přiznám, že stržených závitů pár bylo. A velomateriál na úrovni už taky něco stojí :evil: Jinak TONA a vůbec tedy české nebo slovenské profi nářadí má asi docela dobrou pověst. Takže za dvojku už dobrý? Mně by se asi momenťák neztratil :D Dík za komentář, tradičně na úrovni :) .
XT660X....eXTra potěšení

Uživatelský avatar
Radek
Administrátor
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Přesný postup při výměně oleje

Nový příspěvek od Radek » ned 14. pro 2008 18:58:45

milala> hlavně nekupuj nějakej z širokym rozsahem jako např. 20 - 200Nm ... idealni je mit dva. Jeden na nižší hodnoty (např. nějakejch 10-40Nm) a druhej na ty vyšší. Jinak to hodně proměřuje.

Uživatelský avatar
K.O.zel
Příspěvky: 1241
Registrován: úte 01. dub 2008 17:30:32

Re: Přesný postup při výměně oleje

Nový příspěvek od K.O.zel » ned 14. pro 2008 19:19:31

sem koukal na tu tonu...celkem rakety ty jo...tendle bych tak jako videl ze by se nam hodil http://www.tona.cz/cesky/vyrobky/?langu ... =OMK100-SP

Uživatelský avatar
totr
Příspěvky: 1329
Registrován: pon 31. bře 2008 20:24:35

Re: Přesný postup při výměně oleje

Nový příspěvek od totr » pon 15. pro 2008 22:02:05

Já mám klíče dva: 4-24Nm, 24-206Nm. Oba jsou koupené v Louisu kolem 25 euro/ks. Jsou sice levné, ale používám je prozatím s úspěchem.

Uživatelský avatar
TTrs
Příspěvky: 450
Registrován: stř 09. dub 2008 13:11:35

Re: Přesný postup při výměně oleje

Nový příspěvek od TTrs » úte 16. pro 2008 13:30:13

K.O.zel píše:sem koukal na tu tonu...celkem rakety ty jo...tendle bych tak jako videl ze by se nam hodil http://www.tona.cz/cesky/vyrobky/?langu ... =OMK100-SP
Na hobby pouziti je myslim idealni, ale na M6 a M7 srouby v motoru bych s nim nesel ani nahodou. Ale na vetsi srouby v ramu, retezovy kolecko apod. bude dobrej. Nejlepsi je si pujcit kalibrovanej momentak od nekoho kdo s nim dela v praci. ;)

Ja jsem nikdy na motorce momentak nepouzival, na XT jsem zatim delal z vetsiho servisu jen ventily a tam bych se s momentakem stejne tezko dostal. Maly srouby utahuju s citem a spis min nez nominal a velky srouby (napr. zadni kolo) utahuju co mi sily staci, ale s vedomim, ze to budu zase nekdy rozebirat. :D

Uživatelský avatar
LiTe
Příspěvky: 4268
Registrován: pon 24. bře 2008 23:44:19
Bydliště: C:\CR\LBC\CESKALIPA.exe
Kontaktovat uživatele:

Re: Přesný postup při výměně oleje

Nový příspěvek od LiTe » úte 16. pro 2008 15:48:10

TTrs> co chceš za ventily :P nebo jen za podívání se jestli jsou v toleranci :)
...:XT66oX SuperMotard:...lite.rajce.net......Moje XtXko

Uživatelský avatar
TTrs
Příspěvky: 450
Registrován: stř 09. dub 2008 13:11:35

Re: Přesný postup při výměně oleje

Nový příspěvek od TTrs » úte 16. pro 2008 16:13:07

LiTe píše:TTrs> co chceš za ventily :P nebo jen za podívání se jestli jsou v toleranci :)
Dilnu mam v Ceskych Budejovicich, to bys mel asi trochu z ruky. :|

Uživatelský avatar
LiTe
Příspěvky: 4268
Registrován: pon 24. bře 2008 23:44:19
Bydliště: C:\CR\LBC\CESKALIPA.exe
Kontaktovat uživatele:

Re: Přesný postup při výměně oleje

Nový příspěvek od LiTe » úte 16. pro 2008 17:41:51

TTrs> tak bys přijel :lol:
...:XT66oX SuperMotard:...lite.rajce.net......Moje XtXko

rochito
Příspěvky: 173
Registrován: ned 07. zář 2008 15:19:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Přesný postup při výměně oleje

Nový příspěvek od rochito » úte 16. pro 2008 18:04:02

totr píše:Nejlepší varianta je požádat kamaráda, který to umí. Určitě pár stovek ušetříš, i když mu dáš flašu slivovice :yes: Navíc kamarád ti ten olej i filtr určitě vymění a nemusíš potom přemýšlet, jestli v tom servisu ti tam dali ten olej, který je na účtence, jestli je tam fakt nový filtr a jestli mám na té motorce všechny díly, které jsem tam původně měl.

Vím o tom své :no: :x
Tak to jsem v prdeli...doufam, ze delaji vymenu na pockani...v Brandyse n.L je videt do dilny! :)

Uživatelský avatar
Radek
Administrátor
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Přesný postup při výměně oleje

Nový příspěvek od Radek » úte 16. pro 2008 18:19:16

z pravidla to dělají na počkání. Se vším všudy je to MAX. na hodinku práce :yes:

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů