Do motorek jsem blázen od 15ti let, měl jsem jednu Jawku 20 a posleze dvě 23 Mustangy a dělanou krosku s ČZ 175 motorem, pak to vzalo rychlejší spád a v 16 ti jsem si koupil Jawku 350 a lítal na ní bez papírů. K ní za 7000,- pořídil ČZ 516 ostrou 125 krosku, v rámci úspor vyměnil 350 za 250 panelku abych v 17ti letech vše prodal a koupil PRVNÍ pořádnou motorku. Tou byla Suzuki DR 750 Big. Super motorka a to i přez mejch 180 cm a tehdejších 65 kilo. Po vojně jsem se s ní rozloučil a skočil na Hondu CBR 900 RR rok 1996, na ní jsem lítal do 25 a po těch 5ti sezonách jsem Fárošovi pořídil mladšího bráchu už litrového Fireblada 2003, toho jsem si půl sezony užil a s pidi ziskem prodal, nakonec jsem prodal i prvního Fireblada. Co se silnice týká, tak už mě nic nemohlo překvapit ( krom štěrku v zatáčce) od 18ti let jsem se naštěstí na žádné motorce nevysekal( naposledy s 220 kg těžkým bigem na mokré trávě


Myslel jsem že už velká motorka žádná nebude, protože jsem pořídil byt na hypotéku, a až jednou bude drobet penízků nazbyt, koupím nějakého retro Triumpha a toho si nechám navěky.
Najednou mi ale dosloužilo auto, což bylo v plánu a z peněz ze stavebka ( zajímalo by mne kdo to používá na stavění) jsem chtěl koupit za 150 000,- nové auto, zase na dalších 10 let, co sloužilo první. Jenže jsem si koupil prcka Saxo za 60 000 a tak mi po drobných investicích v bytě zbylo 80 000.
Napadlo mě pořídit velkou motorku, na Triumpha se v 28 cítím ještě mlád a po motardech jsem už dlouho pokukoval, navíc krom čopra je to jediná motorka na které jsem ještě nejel.
Začal jsem koukat na Husqwarny, Husabergy a KTM. U těchto velmi úzce vyhraněných značek očekávám výkon, ale zase z druhé ruky kupovat je o hubu.
Honda FMX- je krásná ale zoufale slabá
Suzuki Dr 400- sice lehké, párkrát jsem jel na DR350 a bylo to moc to zábavné na 30 koníků. 400 je ale cenou někde jinde
Zbyla Yamaha XT660X- né jako outsider, ale motorka která se mi krom motardové Aprilie líbí nejvíce, navíc léty prověřená spolehlivost XT (novej vodník snad nebude na tom hůř jak nezničitelné vzducháče)
Tak a teď k tomu co mě po mém slovním průjmu opravdu zajímá. Výkon, ani moc neřeším, zvyknul jsem si i na 150 koní a přišlo mi to málo.
Zajímá mě na co si dávat při koupi XT660X pozor. Budu kupovat na jaře a vzhledem k tomu že ceny nových padaj až ke 150 000,- tak myslím že za mých 80 000,- nějakou seženu. Jak je na tom motor? Co já vím, tak starým vzduchovým Hondám, Yamahám a Suzukám nedělalo problémy najet 50 000 a některým nesmrtelným i 100 000. Co novej vodník?
Dále jsem na silniční motorce nikdy neuznával jízdu po zadním, protože tím motorka doslava trpí. U motarda je to něco jiného, tam občasné zvednutí, občasné přetítnutí obrubníku bych asi vyžadoval, ale bojím se té HMOTNOSTI. Jak tyto skopičiny XTX zvládá? Nepraskají při dopadech časem různé držáky plastů a další věci?
A zkrátka prosím o každou radu na co si u této motorky dát pozor.