Tymto vlaknom by som sa chcel podelit o info ako urobit upgrade prednej vidlice na Tenerke. Tento napad som dostal po zhliadnuti evolucie motorky aku urobil Jaume: http://traildreamer.com/
Co som potreboval:
- komplet predok z motorky s lepsim odpruzenim,
- aspon zakladnu technicku zrucnost a par znamych s lisom a frezou,
- vela casu stravenych rozmyslanim a na nete.
Ja som zacal s predkom z Yamahy YZ250F 2008:

Jednoduchsie riesenie by bolo mozno kupa predku z KTM - WP 950/990 kedze ma ako Tenerka dva predne strmene/kotuce a preladenie vidlice by zrejme nebolo potrebne. V case ked som sa rozhodol pre prestavbu, ale ziadny takyto nebol k dispozicii a co som videl predtym bolo by to aj o dost drahsie ako Yamaha riesenie.
Koleso:
Kedze ma Tenerka cierne rafky nechcel som mat predok strieborny. Tak som kupil klasicke koleso tiez z YZ250F s Excel rafkom a nechal ho rozpliest, rafik nastriekat praskovou farbou (Komaxit Madunice) a zase zapliest.
Predna brzda:
Povodne som chcel pouzit predny strmen z YZ250F ktory som mal k dispozicii a 320mm kotuc s nejakymi lepsimi platnickami. Akurat takyto kotuc je len 4mm hruby a mal som obavu z prehrievania kotuca pri prudkom brzdeni a aj s nedostatocnej brzdnej sily strmena. So stastim som nasiel kompletny set motomaster brednej brzdy na nete za dobru cenu. Je to stvorpiest a vyzera celkom dobre

Kedze brzda bola dost nakladna je mozne ze lacnejsie by bolo kupit komplet predok z KTM aj s brzdami


YZ vs Motomaster

Takze mame uz toto:

Montaz na moto:
Uz som mal overene ze original Tenere stlpik riadenia pasuje takmer dokonale do YZ okuliarov. Takze bolo treba dat vylisovat povodny stlpik, vylisovat stlpik z YZ okuliarov a naslisovat spet Tenere stlpik do YZ okuliarov.
Samozrejme som pouzil povodne loziska riadenia kedze boli v dobrom stave.
Do hornych okuliarov treba vyrobit redukciu kedze je YZ stlpik riadenia v hornom uchyteni trochu sirsi ako povodny z Tenerky
Takmer finalny produkt:

Po tomto uz mozme namontovat vidlicu so vsetkym na motorku. Dalsi problem je, ze original doraz riadenia je umiestneny inde ako na YZ okuliaroch takze je potrebne si vyrobit vlastny doraz aby sme nerozmlatili chladic, ktory na tenerke celkom pekne pasuje:

Teraz uz je cas na testovaciu jazdu. Predtym som chcel este vymenit olej vo vidlici v oboch komorach a mozno skusit aj ine pruziny, ktore som mal pripravene, testovat sag atd.
Rozobrata vidla z YZ:

Vo vidlici ma cakalo nemile prekvapenie, ktore ma zdrzalo o viac ako dva tyzdne. Jedinym vaznym problemom mozu byt v tychto vidliciach zlomene tz. volne piesty - free pistons. A v mojom pripade to tak bolo:

Je to problem hlavne pri YZ vidliciach z rokov 2007-09. Tieto suciastky su klucove pre tlmenie a su aj dost drahe. Preto som rovno pouzil hlinikove, ktore by sa uz nemali znicit:

Konecne prisiel aj cas na testovaciu jazdu


Este je potrebne urobit zamok riadenia, pretoze YZ ziadny nema. Vidlica je na moje prekvapenie dost tvrda a nebere male nerovnosti pri jazde po asfalte. V terene to moc necitit ale urcite ju treba dat nastavit niekomu co sa do toho rozumie.
Dalsie vylepsenie bude zrejme zadny tlmic, ale zatial niesom rozhodnuty ci Hyperpro/Wilbers/TFX alebo nejaky custom made od Faryna - ladica.
Planujem vyskusat aj tlmic riadenia a zrejme aj nalaminovat nejaky ucelnejsi predny kryt miesto plexi tak ako Carlos Checa.
Nemal som moc cas upravovat obrazky a kedze sa zobrazuju nekompletne cela verzia je tu:
http://www.xt660.com/showthread.php?t=24499
Dufam ze tymto navodom pomozem niekomu pri podobnej prestavbe alebo v rozhodovani.