
Z ničeho nic mě začalo klepání v motoru při zařazeném neutrálu. Při zařazení rychlostního stupně se klepot vytratil a motor zněl krásně. Z nepravidelného klepání se stalo pravidelné a dokonce i při zařazené rychlosti. Po kontrole dotažení matice na spojce (někdo to zde už řešil), jsem začal mít obavy na vybroušený čep a vůli v motoru (v oleji naštěstí nebyly žádné špony, které by to naznačovaly). Následovala konzultace s mechanikem, který při stejném problému rozdělával motor. Řešení se zdálo být dosti jednoduchá věc. Rozdělat spojku a sundat všechna ozubená kola, která jsou nasunutá na osu z převodovky. Je tam myslím i pohon vodní pumpy. Jako na každé ose je klínek, který během najetých kilometr se vymačkal a způsoboval vůli i při festovně dotažené matici. Matice sice přimáčkne vše, ale vůle zůstává. Klidně si to zkuste. Objednal jsem nový klínek, který není žádná levná věc. Při montáži jsem narazil na další problém a to, že byl vymačkaný nejen klínek, i osa. V tom případě mi byl nový klínek na dvě věci. Vyřešil jsem to koupením klínkoviny a zhotovení klínku přímo na míru tak, aby v ose seděl na fest. Tím je problém vyřešen. Snad to někomu pomůže. Mějte se a hodně šťastných km.