Berte díky za reakci, ohnivého jezdce bych nerad napodoboval. Možná jsem vážně mačo, ale jen aby nedošlo k mýlce, neudělal jsem nic jiného, než že jsem dal ten šroub do díry v Airboxu, jinak vše ostatní zůstalo na svém místě, nic jsem nedemontoval, nic nevyřazoval. Bral jsem to tak, že jde o přisávání vzduchu, tak tomu jen zavřu kyslík. Mám Tenerku r.v. 2008. A ještě jednou Ti dík za trpělivost.12.Bert píše:Stanley, ten otvor na motoru musíš zaslepit, vždyť to je výfukový kanál, z něho Ti musí šlehat plameny snad i na volnoběh a to pod nádrží, chlape to mě doslova děsí.
Odtlač Tenerku prvnímu mechanikovi co znáš, ať Ti to udělá.
odstaveni AIS mod
Re: odstaveni AIS mod
Online
Přejít na web motopripravky.cz
- Radek
- Administrátor
- Příspěvky: 2622
- Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
- Napiš "660" bez uvozovek: 505
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Sdělení od administrátora
Zdar,
vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit
. Rád bych vám představil web motopripravky.cz, kde najdete naše moto nářadí vlastní výroby. Vyrábíme např. vyvažovačky kol, zouvačky, narážeče gufer předních vidlic (XT660 má rozměr 43 mm), klíče na zadní tlumiče a spoustu dalšího.
Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.
vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit

Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.
Přejít na web motopripravky.cz
Re: odstaveni AIS mod
Stanley, ...co dotaz nebo poznámka , to fakt perla
.
Prosím neber to zle, že Tě opravuju, nechci být nějaký prudič, chci Ti pomoci nežít v omylu.
Tvá slova: "Bral jsem to tak, že jde o přisávání vzduchu, tak tomu jen zavřu kyslík."
A to je přesně opačně, Ty jsi tomu uzavřel přísun výfukových splodin do airboxu, co mají být znovu prohnány přes motor.
Oprava: Z další diskuze vyplynulo, že v omylu jsem byl v této otázce já a ne Ty. Tvá poznámka "Bral jsem to tak, že jde o přisávání vzduchu, tak tomu jen zavřu kyslík." je ok.

Prosím neber to zle, že Tě opravuju, nechci být nějaký prudič, chci Ti pomoci nežít v omylu.
Tvá slova: "Bral jsem to tak, že jde o přisávání vzduchu, tak tomu jen zavřu kyslík."
A to je přesně opačně, Ty jsi tomu uzavřel přísun výfukových splodin do airboxu, co mají být znovu prohnány přes motor.
Oprava: Z další diskuze vyplynulo, že v omylu jsem byl v této otázce já a ne Ty. Tvá poznámka "Bral jsem to tak, že jde o přisávání vzduchu, tak tomu jen zavřu kyslík." je ok.
Naposledy upravil(a) 12.Bert dne pon 18. úno 2013 22:59:25, celkem upraveno 1 x.
Re: odstaveni AIS mod
Berte, vím, že si to ukončil, ale reagovat musím resp. chci. Za prudiče Tě rozhodně nemám, naopak díky. Šroub jde ven a já se omlouvám, že jsem zajebal tohle vlákno.
Naposledy upravil(a) STANLEY dne pát 15. úno 2013 8:17:07, celkem upraveno 2 x.
- Ninjaman
- Příspěvky: 135
- Registrován: sob 02. kvě 2009 21:59:56
- Bydliště: Rokycany
- Kontaktovat uživatele:
Re: odstaveni AIS mod
Nic ve zlym, ale perly tady sázíš spíš ty. Hned v prvním příspěvku píše Filip, že AIS "pridava vzduch do vyfukuveho kanalu aby nezhorele zbytky byly spaleny ve vyfuku a tak byly nizssi emise" a tak to také je. Že jdou spaliny zpátky do air boxu je nesmysl. Představ si co by asi řekly ty gumový hadičky a plastovej airbox na horký výfukový spaliny.12.Bert píše:Stanley, ...co dotaz nebo poznámka , to fakt perla.
Prosím neber to zle, že Tě opravuju, nechci být nějaký prudič, chci Ti pomoci nežít v omylu.
Tvá slova: "Bral jsem to tak, že jde o přisávání vzduchu, tak tomu jen zavřu kyslík."
A to je přesně opačně, Ty jsi tomu uzavřel přísun výfukových splodin do airboxu, co mají být znovu prohnány přes motor.
Končím tuto diskusi.
Pro vysvětlení (nalezeno na netu):
Air Induction Systém = zařízení pro vpouštění čerstvého vzduchu do výfukového systému. Systém AIS spaluje nespálené výfukové plyny vstřikováním čerstvého vzduchu (sekundární vzduch) do výfuku pro snížení emisí uhlovodíků. Ve chvíli, kdy ve výfuku dojde ke vzniku podtlaku, jazýčkový ventil se otevře a čerstvý vzduch proudí do výfuku. Teplota nezbytná pro spalování se pohybuje mezi 600°C a 700°C. Řídící ventil je ovládán tlakem nasáváného vzduchu přes membránu.
přikládám návod na odstranění AIS z Yamahy Bulldog

a ještě jeden zajímavý výňatek z tohoto návodu:
Jaké výhody přinese jeho odstranění?
pravidelnější chod motoru na volnoběh
zmizí střílení do výfuku při brždění motorem
snížení provozní teploty motoru
úspora 1,6 kilogramu suché hmotnosti (platí pro Bulldoga)
Takže na té STANLEYho záslepce v air boxu nevidím funkčně naprosto nic špatného.
Lepší ztratit v životě minutu, než v minutě život!
Re: odstaveni AIS mod
Ten AIS musi ven 

Re: odstaveni AIS mod
Jo
myslím, že ten můj po záruce taky pude ...

- Ninjaman
- Příspěvky: 135
- Registrován: sob 02. kvě 2009 21:59:56
- Bydliště: Rokycany
- Kontaktovat uživatele:
Re: odstaveni AIS mod
Taky ho budu vyhazovat. Ještě že se tohle vlákno obnovilo, sem ho prve nejak přehlídnul. Nejdřív ho ale zkusím jen ucpat a XTX projet ať vyzkouším jestli to má smysl. Ale jestli to přestane střílet, tak to bude paráda. Už se mě i stalo, že motorka po prudkém zabrždění do pomalé ostré zatáčky tak vystřelila až chcípla...seklý zadní kolo je přesně to co člověk v zatáčce potřebuje 

Lepší ztratit v životě minutu, než v minutě život!
Re: odstaveni AIS mod
Ninjaman i Filip mají pravdu, že AIS "přidává vzduch do výfukového kanálu, aby nezhořelé zbytky byly spáleny ve výfuku a tak byly nižší emise".
Stanley, za poslední perlu se Ti omlouvám.
Recilkulace spalin je jednou z forem snižování škodlivin, ale ne u našich strojů.
Zkoušel jsem profouknout tři AIS z různých moto, co mám v šuplíku a opravdu jdou profoknout jen ve směru z airboxu do výfuku (obráceně nejdou).
Stanley, za poslední perlu se Ti omlouvám.
Recilkulace spalin je jednou z forem snižování škodlivin, ale ne u našich strojů.

Zkoušel jsem profouknout tři AIS z různých moto, co mám v šuplíku a opravdu jdou profoknout jen ve směru z airboxu do výfuku (obráceně nejdou).
Re: odstaveni AIS mod
Díky Ninjamane! 
V pohodě, Berte. Se stane. Však já si zase vymyslím nějakou jinou pičovinu.

V pohodě, Berte. Se stane. Však já si zase vymyslím nějakou jinou pičovinu.

Naposledy upravil(a) STANLEY dne pát 15. úno 2013 8:06:44, celkem upraveno 3 x.
- Ninjaman
- Příspěvky: 135
- Registrován: sob 02. kvě 2009 21:59:56
- Bydliště: Rokycany
- Kontaktovat uživatele:
Re: odstaveni AIS mod
Včera jsem zaslepil AIS a motorku zkusil alespoň nastartovat. Tvářila se jakoby nic, akorát nestřílela
..už se nemůžu dočkat až sleze sníh a půjdu to pořádně otestovat.

Lepší ztratit v životě minutu, než v minutě život!
-
- Příspěvky: 59
- Registrován: stř 28. bře 2012 17:57:09
Re: odstaveni AIS mod
Napadlo někoho ucpat díru v airboxu? Nebyl by přísun vzduchu do ventilu tudiz by to bylo taky jakoby odstaveny. Co si o tom kdo mysli?
- Ninjaman
- Příspěvky: 135
- Registrován: sob 02. kvě 2009 21:59:56
- Bydliště: Rokycany
- Kontaktovat uživatele:
Re: odstaveni AIS mod
Ucpávku jsem udělal u airboxu a už jsem najel prvních cca 100km. Motorka střílet nepřestala, práská pořád, ale nejspíš o něco méně. Alespoň mě to tak po zimě příjde. Budu muset raději překontrolovat funkčnost ucpávky.
Lepší ztratit v životě minutu, než v minutě život!
Re: odstaveni AIS mod
Mám stejnou zkušenost. Asi to chce opravdu zadělat přímo na hlavě.Ninjaman píše:Ucpávku jsem udělal u airboxu a už jsem najel prvních cca 100km. Motorka střílet nepřestala, práská pořád, ale nejspíš o něco méně. Alespoň mě to tak po zimě příjde. Budu muset raději překontrolovat funkčnost ucpávky.

Re: odstaveni AIS mod
Ahojda Béďo.Béďa píše:ja to prave řesil na tenerce...,nechal jsem si otevrit ty original vejfuky u CREPTUSE(ozříznout,vykuchat, katalizator ven atd)....ale jak jsem pak pri jizde ubral, tak to hrozne strilelo a praskalo....nekomu to nevadí, mne jo....tak jsem zaslepil privodní hadicku z air boxu k tomu AIS ventilu(protoze samotné odpojení elektra toho ventilu nestací-porad to trochu prisava)a parada, prestalo to strilet po ubraní plynu....jelikoz je to vevnitr creptus, tzn, roura(trosku zmacklá) a okolo vata, tak je to vlastně pruchozí...a zadne plameny ven nelítaji.....
Prosím tě na jaký průměr ti ty origo výfuky otevřeli? Já jsem si je taky nachal otevřít a příjde mě, že by to mohlo být víc (nemá to uplně hluboký ton jak jsem si představoval). Já mám vnitřní průměr 29mm.
A taky mě to hrozně střílí asi taky ucpu ten AIS.
Stačí jen ucpat vstup v airboxu a otvor mezi koleny? Dál se nemusí odpojovat nic? Já bych nechtěl oddělávat ten ventil-vše bych nechal tak jak je-jen ucpal ty dva otvory.
Díky
Re: odstaveni AIS mod
Tak jsem to zadělal přímo na hlavě a je to beze změny proti ucpávce v airboxu. Já mám laďáky a svody 2-1-2 ty budou asi střílet vždycky. Trochu jsem ještě doladil bohatost a už se to dá. (originál jsem měl bohatost 2, aby to moc necukalo dal jsem 4 a když jsem dal KNko a výfuky tak jsem dal 8 ale po 1000km jsem to dal na 16 a zdá se to být OK.) Mě to střílí po ubrání plynu tak okolo 4000ot/min je to takový to brblání a sem tam to trochu střelí (a občas i trochu dost
)

Re: odstaveni AIS mod
Tak já jsem zaslepil AIS mezi koleny a i vztup v sání a střílí to stejně-co dál?
- Ninjaman
- Příspěvky: 135
- Registrován: sob 02. kvě 2009 21:59:56
- Bydliště: Rokycany
- Kontaktovat uživatele:
Re: odstaveni AIS mod
Zvyknout si na to a užívat si to 

Lepší ztratit v životě minutu, než v minutě život!
Re: odstaveni AIS mod
Nedělali jste si někdo ty záslepky na AIS a nezbyly vám nějaké? Případně nemáte v plánu to někdo vyrobit?
-
- Příspěvky: 59
- Registrován: stř 28. bře 2012 17:57:09
Re: odstaveni AIS mod
Já mám. Když sem si to nechal řezat tak sem jich udělal 10 takže jich ještě 9 mám. Vyšlo mě to cca na 35Kč jeden takže jestli se ti to nezdá moc drahý, tak nemám problém ti jeden poslat.
Re: odstaveni AIS mod
Proč to všichni lepíte k jednoválci to prostě patří pořádná střelba 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů