
XT660R nebo XT660z Tenere ?
XT660R nebo XT660z Tenere ?
Mam takovy mensi dilema jestli vybrat R nebo Tenere.Libi se mi obě dvě moto bych měl na ježdění okolo komína,terén a občas nějakou delší trasu .Vyplatí se tenerka nebo ne za ty prachy ? dík za radu 

Online
Přejít na web motopripravky.cz
- Radek
- Administrátor
- Příspěvky: 2622
- Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
- Napiš "660" bez uvozovek: 505
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Sdělení od administrátora
Zdar,
vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit
. Rád bych vám představil web motopripravky.cz, kde najdete naše moto nářadí vlastní výroby. Vyrábíme např. vyvažovačky kol, zouvačky, narážeče gufer předních vidlic (XT660 má rozměr 43 mm), klíče na zadní tlumiče a spoustu dalšího.
Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.
vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit

Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.
Přejít na web motopripravky.cz
Re: XT660R nebo XT660z Tenere ?
to je těžký R-kaři budou tvrdit R-ko, Tenerkaři-Tenerku
tenere je robustnější a tím trošku těžkopádnější, ale pohodlnější, delší dojezd na nádrž, lepší ochrana před větrem a lepší předpoklad na cestování,atd.na silnici se s ní nestratíš, dá se po asfaltu pěkně prohánět i s pekelnejma náklonama
offroad jsem zatim omezil na projetí krosový trati-bez problému, polňačky a nějaký ty přejezdy v lese a v pískovně, v dunách, kam patří jsem ji zatím neproháněl
na R-ku jsem neměl tu čest jezdit, tak nemůžu nic tvrdit, jenom na X-ku, který se dá těžko srovnávat. Záleží opravdu na tom, jak ji chceš využívat a taky asi na financích, protože je o něco dražší. Napsal jsem ti subjektivní názor, tak doufám, že mě R-kaři nezačnou kamenovat 




Re: XT660R nebo XT660z Tenere ?
lite>protože proto
plesm>dik za nazor, mě jde jen o to jestli se to vyplati i při tom rozdílu cen
, ja si pod pojmem teren predstavuju to ze nekde uhnu ze silnice a jedu polem nepolem proste nekam za nosem zadnej hardcore jen kochačka 

plesm>dik za nazor, mě jde jen o to jestli se to vyplati i při tom rozdílu cen


- Radek
- Administrátor
- Příspěvky: 2627
- Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: XT660R nebo XT660z Tenere ?
Podle mě je tenerka vhodnější spíš na silnici a na nějaký delší štreky někam na Ukrajinu
. Na ježdění kolem komína a na offroad mi přijde lepší Rko. Tenerka je taky o něco těžší a má o 8 litru objemnější nádrž.

Re: XT660R nebo XT660z Tenere ?
nevím kolik je teďka po tom zdražení cenovej rozdíl mezi nima, ale já bych se kdybych mohl opět rozhodnul pro tenerku, pasuje mi lípBender píše:lite>protože proto![]()
plesm>dik za nazor, mě jde jen o to jestli se to vyplati i při tom rozdílu cen, ja si pod pojmem teren predstavuju to ze nekde uhnu ze silnice a jedu polem nepolem proste nekam za nosem zadnej hardcore jen kochačka

jinak záleží jestli jezdíš převážně po silnici, nějaký ty delší cesty, cestování a tak, šel bych do tenerky, jestli ji budeš používat třeba nějaký to kratší dojíždění a být hbitější v tom terenu, tak je asi lepší volbou R-ko, jinak ani s jednou v žádným případě neuděláš špatnou volbu

- Radek
- Administrátor
- Příspěvky: 2627
- Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: XT660R nebo XT660z Tenere ?
plesm> hele nevopič se jo?plesm píše:jinak záleží jestli jezdíš převážně po silnici, nějaký ty delší cesty, cestování a tak, šel bych do tenerky, jestli ji budeš používat třeba nějaký to kratší dojíždění a být hbitější v tom terenu, tak je asi lepší volbou R-ko, jinak ani s jednou v žádným případě neuděláš špatnou volbu


Re: XT660R nebo XT660z Tenere ?
plesm> hele nevopič se jo?
[/quote]
v čem je problém, jenom jsem potvrdil, že náš velectěný a zbožňovaný administrátor má vždycky pravdu



v čem je problém, jenom jsem potvrdil, že náš velectěný a zbožňovaný administrátor má vždycky pravdu


Re: XT660R nebo XT660z Tenere ?
Moj názor na túto otázku je jednoznačný a páni ano aj skreslený keďže mám Ténéré. Tým pádom je odpoveď jasná volil by som Ténéré. Vaše pripomienky že XTZ je moto na asfalt neobstoja, stačí dať krosový blatník a obuť drapáky a XTZ je plnohodnotné enduro minimálne tam kde je XTR keď nie ďalej keˇže má iný rám dvojkotúč a plno ďalších výhod. Tá hmotnosť sa pri jazde stratí a skúsený jazdec ju ani nepocíti. Oproti Rku má Ténéré aj štýl Dakaru.
Inak netvrdím že R je zlá moto ale kto chce jazdiť fakt enduro kúpi si WR450 a kto chce hardcore má YZ F.
Inak netvrdím že R je zlá moto ale kto chce jazdiť fakt enduro kúpi si WR450 a kto chce hardcore má YZ F.

Re: XT660R nebo XT660z Tenere ?
No já bych tak proporce jezdce nepodceňoval, pokud dosáhneš na zem jen špičkou jedné nohy, pak ti ta větší váha někde v terénu uděla akorát zle(když zastavím šikmo z kopca a začne mňa to tahať na dolinu, tož sem hore koly okamžitě a nepomože mě nic, akorát ta váha ještě přidá
) ale to už zacházíme moc do podrobna 


Re: XT660R nebo XT660z Tenere ?
No to hej...Stařík píše:No já bych tak proporce jezdce nepodceňoval, pokud dosáhneš na zem jen špičkou jedné nohy, pak ti ta větší váha někde v terénu uděla akorát zle(když zastavím šikmo z kopca a začne mňa to tahať na dolinu, tož sem hore koly okamžitě a nepomože mě nic, akorát ta váha ještě přidá) ale to už zacházíme moc do podrobna


Re: XT660R nebo XT660z Tenere ?
Skôr by som ešte videl problém v tom po páde moto zdvihnúť na kola alebo ju odniekial vyhrabať a hlavne opakovane niekoľkokrát za sebou...
Každopádne rozhodnutie to nemení.. Ténéré
Každopádne rozhodnutie to nemení.. Ténéré

Re: XT660R nebo XT660z Tenere ?
chrener píše:Skôr by som ešte videl problém v tom po páde moto zdvihnúť na kola alebo ju odniekial vyhrabať a hlavne opakovane niekoľkokrát za sebou...
Každopádne rozhodnutie to nemení.. Ténéré



Re: XT660R nebo XT660z Tenere ?
To teda nie ale v takom prípade je jedno či to bude R alebo Z bude to makačka tak či takStařík píše:chrener píše:Skôr by som ešte videl problém v tom po páde moto zdvihnúť na kola alebo ju odniekial vyhrabať a hlavne opakovane niekoľkokrát za sebou...
Každopádne rozhodnutie to nemení.. Ténéré![]()
nechtěl bych to tahať nekde z ráztoky proti vrchu
Re: XT660R nebo XT660z Tenere ?
tenerka mi az tak moc vysoka neprijde v pohode doslapnu celou nohou na zem
,mě tady spíš jde o to zda li je tam poznat na ty motorce napriklad 2 ty kotouče v předu , štít ochrání v pohodě a taky se mi ted libi ze vlastne yamaha ted přidá adventure packet tzn ze kdybych ty veci dokoupil na xtr tak sem na stejnejch penezich

Re: XT660R nebo XT660z Tenere ?
O tom packete som nevedel no je to logický krok od Yamahy. Ale chcel som o inom. Áno s tým packetom si na rovnakých prachoch no výhoda kúpy Ténéré spočíva/spočívala v tom že Yamaha k tomu dávala ako darček výbavu vo výske cca 1659 EUR (kufre z držiakmi originál yamaha hliník, kryt vodného čerpadla, šuspech pod motor z hliníka, chrániče riaditok, hlavný stojan). A to je už výrazné plus. Aj keď tie kufre mohli byť celohliníkové a nie plast s hliníkovými výplňami. Holt je kríza...Bender píše:tenerka mi az tak moc vysoka neprijde v pohode doslapnu celou nohou na zem,mě tady spíš jde o to zda li je tam poznat na ty motorce napriklad 2 ty kotouče v předu , štít ochrání v pohodě a taky se mi ted libi ze vlastne yamaha ted přidá adventure packet tzn ze kdybych ty veci dokoupil na xtr tak sem na stejnejch penezich
Re: XT660R nebo XT660z Tenere ?
Ted me asi ukamenujete panove. Z meho pohledu je XTZ Tenere zbytecny stroj(pokud pominu cenovou relaci s ostatnimi firmami) a to z jednoho prosteho duvodu a to je motor. KTM a BMW na poli cestovnich Endur plne uteklo Yamaze at si to prizname nebo ne. R-ko je jedinecny stroj, ale proc Tenere, ktere je ergonomicky stavene na delsi trasy ma mit tak slaby motor? Nebudu tady plnit radky a rozplyvat se nad tim, ze jsem se svez na velke Adventure od KTM. Tedy odpoved na tvoji otazku. Pokud nebudes jezdit dlouhe trasy, tak jednoznacne R-ko. A pokud budes, koukej a setri na KTM nebo BMW) Nevidim duvod proc bych mel na polnackach vlacet vetsi vahu se stejnym vykonem. (BTW byl jsem s R-kem v Tatrach a leto kdyz buh da chci jet k mori) Ten motor stejne nedovoli jet pri presunech po dalnici vice jak 130-140km/hod pokud nejsi reznik. A to ustojis i na R-ku-staci poridit vyssi stitek. Da se i 150 i 160, ale citis, ze ji dres z kuze. Pokud by Tenerka mela se stejnou vahou co ma, motor dvouval o vykonu min 70koni a vice a byl by to sestikvalt, potom by mela v mych ocich vyznam. Takto bohuzel. Majitele Tenerek prominou.
Enduro
Enduro
Re: XT660R nebo XT660z Tenere ?
enduro- ne že bych se tady pral do krve za tenerku, ale myslím jak píšeš, tak se za prvý nedá srovnávat jednovál s dvouválem, konkurence tenere je podle mýho u bmw, F 800 gs, která oproti tomu jaké bylo očekávání v testech nic moc ani v konfrontačním testu s tenere, v žádném případě v ničem nepřesáhla, ba naopak, další stroje jako Xchallenge, nebo G450x, myslím nejsou přímými konkurenty, u ktm pokud pomineme Lc8 990, tak nové adventure 690 ještě není na světě a normální enduro 690 je spíš taková konkurence k R-ku, podle mýho je celá řada XT dělaná pro širokou veřejnost a tak je potřeba to brát, že to nikdy nebude nějaká extra liga pro profíky 
jinak nic proti

jinak nic proti

Naposledy upravil(a) plesm dne ned 10. kvě 2009 9:36:33, celkem upraveno 1 x.
Re: XT660R nebo XT660z Tenere ?
NazdarEnduro píše:Ted me asi ukamenujete panove. Z meho pohledu je XTZ Tenere zbytecny stroj(pokud pominu cenovou relaci s ostatnimi firmami) a to z jednoho prosteho duvodu a to je motor. KTM a BMW na poli cestovnich Endur plne uteklo Yamaze at si to prizname nebo ne. R-ko je jedinecny stroj, ale proc Tenere, ktere je ergonomicky stavene na delsi trasy ma mit tak slaby motor? Nebudu tady plnit radky a rozplyvat se nad tim, ze jsem se svez na velke Adventure od KTM. Tedy odpoved na tvoji otazku. Pokud nebudes jezdit dlouhe trasy, tak jednoznacne R-ko. A pokud budes, koukej a setri na KTM nebo BMW) Nevidim duvod proc bych mel na polnackach vlacet vetsi vahu se stejnym vykonem. (BTW byl jsem s R-kem v Tatrach a leto kdyz buh da chci jet k mori) Ten motor stejne nedovoli jet pri presunech po dalnici vice jak 130-140km/hod pokud nejsi reznik. A to ustojis i na R-ku-staci poridit vyssi stitek. Da se i 150 i 160, ale citis, ze ji dres z kuze. Pokud by Tenerka mela se stejnou vahou co ma, motor dvouval o vykonu min 70koni a vice a byl by to sestikvalt, potom by mela v mych ocich vyznam. Takto bohuzel. Majitele Tenerek prominou.
Enduro
Ano maš pravdu ten motork mohli dať dvojvalec alebo aspoň dorobiť šestku do tohoto súčasného. Každopádne je to vec zvyku lebo 130 tam máš ani nevieš ako a otáčku sú niekde okolo 4-5 tisíc. Myslím si že to je úplne postačujúca cestovná rýchlosť a na endure je viac aj zbytočnosť, hlavne ak máš terénne obutie. Kto chce jazdiť na výlet 2OO a viac má na výber cestovné motorky. Jasné je tu LC8 Adventure a to je poriadna beštia, no ja zas poviem na čo mi je sto koní do blata? A ta hmotnosť lokomotívy je tiež poriadne cítiť. Ale ako som písal vyššie, na terén sú iné motorky a svet cestovných endúr je značne ukrátený o legenty typu AfricaTwin a Superténéré. Ja zase pevne verím že po lastovičke XTZ Yamaha popracuje aj na motore a dá na trh aj veľkú a legendárnu sestru XTZ SUPERTENERE a potom nebude čo riešiť... Toľko môj názor.
Re: XT660R nebo XT660z Tenere ?
jeste je podminka aby sla moto na 25kw coz snad tenere pujde nejakym figlem 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů