Servisní intervaly

Vše o jednobuchu XT660.
Uživatelský avatar
totr
Příspěvky: 1329
Registrován: pon 31. bře 2008 20:24:35

Servisní intervaly

Nový příspěvek od totr » sob 27. pro 2008 21:33:56

Po 20 tis. km bychom měli podle výrobce seřídit ventily a vyměnit olej ve vidlicích. Mám najeto 10 tis. km a přes to jsem se rozhodl ventily zkontrolovat, případně seřídit a olej ve vidlicích vyměnit.
V jedné vidlici bylo o 1 cm míň a v druhé o 2,5 cm míň oleje, než má být a byla to pěkně hnusná černá sračka. Sací ventily byly v pohodě a výfukové byly mimo toleranci, takže vyžadovaly seřízení.
Co vy na to? Já bych řekl, že těch 20 tis. je moc.
Online
Uživatelský avatar
Radek
Administrátor
Příspěvky: 2622
Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
Napiš "660" bez uvozovek: 505
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Sdělení od administrátora

Příspěvek od Radek » čtv 23. bře 2023 15:41:08

Zdar,

vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit :P. Rád bych vám představil web motopripravky.cz, kde najdete naše moto nářadí vlastní výroby. Vyrábíme např. vyvažovačky kol, zouvačky, narážeče gufer předních vidlic (XT660 má rozměr 43 mm), klíče na zadní tlumiče a spoustu dalšího.

Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.

Přejít na web motopripravky.cz

Uživatelský avatar
kenyo
Příspěvky: 1272
Registrován: úte 25. bře 2008 21:05:12

Re: Servisní intervaly

Nový příspěvek od kenyo » sob 27. pro 2008 21:49:02

já sem je dělal (nechal si dělat) po 20ti tis. km a sací taky v pohodě, výfukové mimo tolerance ale nic extra prý. Olej v tlumičích sem neviděl jelikož se rozstřík všude oklo když sem je přerazil v potoce takže nemohu posoudit každopádně jsem ho tedy taky vyměnil :D

Uživatelský avatar
CeGo
Příspěvky: 532
Registrován: sob 19. črc 2008 13:35:13
Bydliště: Luhačovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Servisní intervaly

Nový příspěvek od CeGo » sob 27. pro 2008 23:00:05

ten nemcour co jsem to od nej koupil, to mel v na servise v orginale po 10 000km... tak nevím co mi tam vsecko delali, nevíte jestli tady tohle vsecko tam po 10k zkontroluji? ale asi ne.. tak uvidime treba to casem nekam supnu na kontrolu.. doporucili by jste spis origo? nebo by tohle mohl v klidu zvladnout i normalni servisak?

Uživatelský avatar
ReniXT
Příspěvky: 239
Registrován: sob 19. dub 2008 19:14:05
Bydliště: Malacky, SR

Re: Servisní intervaly

Nový příspěvek od ReniXT » sob 27. pro 2008 23:34:30

CeGo - i normalni - seriozni - servisak :yes: Do origo servisu som dala motorku len ked bola v zaruke, teraz davame len znamemu a spokojnost. Je to individualne, zalezi od ludi..

Uživatelský avatar
K.O.zel
Příspěvky: 1241
Registrován: úte 01. dub 2008 17:30:32

Re: Servisní intervaly

Nový příspěvek od K.O.zel » ned 28. pro 2008 0:53:48

o vidlich nemam sajn, ale ventily mi delali pri 10tis. prej bylo potreba

Uživatelský avatar
TTrs
Příspěvky: 450
Registrován: stř 09. dub 2008 13:11:35

Re: Servisní intervaly

Nový příspěvek od TTrs » ned 28. pro 2008 1:30:43

Delal jsem ventily po 15tis., saci byli ok, vyfukove o dost mimo. Po 17tis. zacala tect leva savle (asi dusledek nehody), udelal jsem repas obou. Gufero 227Kc bez DPH, prachovka 762Kc bez DPH. Tlumicovy olej byl jako novej, tak jsem ho nemenil. Pravidelne kontroluju jen spodni kladku retezu a i tam se chysta uz snad nejaky konecni reseni.

Uživatelský avatar
totr
Příspěvky: 1329
Registrován: pon 31. bře 2008 20:24:35

Re: Servisní intervaly

Nový příspěvek od totr » ned 28. pro 2008 8:58:43

TTrs-> Když jsem vyndal z vidlice péro, taky se mi zdál čistý. Až jsem s vidlicí párkrát zapumpoval. tak se ten bordel ze dna rozmíchal a teprve jsem viděl, kolik tam toho hnusu je. Měl jsi ten olej všechen vylitý?

Uživatelský avatar
totr
Příspěvky: 1329
Registrován: pon 31. bře 2008 20:24:35

Re: Servisní intervaly

Nový příspěvek od totr » ned 28. pro 2008 9:01:40

CeGo píše:ten nemcour co jsem to od nej koupil, to mel v na servise v orginale po 10 000km... tak nevím co mi tam vsecko delali, nevíte jestli tady tohle vsecko tam po 10k zkontroluji? ale asi ne.. tak uvidime treba to casem nekam supnu na kontrolu.. doporucili by jste spis origo? nebo by tohle mohl v klidu zvladnout i normalni servisak?
Tyhle věci zvládne každý. Otázka je, co opravdu udělají a co si nechají jen zaplatit.

Uživatelský avatar
tatar
Příspěvky: 1185
Registrován: čtv 03. dub 2008 12:33:48

Re: Servisní intervaly

Nový příspěvek od tatar » ned 28. pro 2008 10:03:17

TTrs> mám najeto kolem 12ti tis. to se musím na to mrknout,kolik že mají být vůle těch ventilů? vím že to je někde v manuálu ale kolik dáváš ty ? studeny motor že ano.díky

Uživatelský avatar
LiTe
Příspěvky: 4268
Registrován: pon 24. bře 2008 23:44:19
Bydliště: C:\CR\LBC\CESKALIPA.exe
Kontaktovat uživatele:

Re: Servisní intervaly

Nový příspěvek od LiTe » ned 28. pro 2008 10:07:36

můžu se na ně taky podívat ? :lol: jako nářaží použiju kladívko kleště a brusku 8-)
...:XT66oX SuperMotard:...lite.rajce.net......Moje XtXko

Uživatelský avatar
totr
Příspěvky: 1329
Registrován: pon 31. bře 2008 20:24:35

Re: Servisní intervaly

Nový příspěvek od totr » ned 28. pro 2008 10:14:18

Tatar-> sice ses neptal mě, ale sací mají 0,09 - 0,13 a výfukové 0,16 - 0,20. Kontramatky se utahují na 14 Nm.

Uživatelský avatar
LiTe
Příspěvky: 4268
Registrován: pon 24. bře 2008 23:44:19
Bydliště: C:\CR\LBC\CESKALIPA.exe
Kontaktovat uživatele:

Re: Servisní intervaly

Nový příspěvek od LiTe » ned 28. pro 2008 10:15:27

totr> v čem se uvádí ty tolerance ? v mm? nesmát se, nevím to :? 8-)
...:XT66oX SuperMotard:...lite.rajce.net......Moje XtXko

Uživatelský avatar
totr
Příspěvky: 1329
Registrován: pon 31. bře 2008 20:24:35

Re: Servisní intervaly

Nový příspěvek od totr » ned 28. pro 2008 10:16:49

jo je to v mm. a jak psal Tatar, při studeném motoru ;)

Uživatelský avatar
tatar
Příspěvky: 1185
Registrován: čtv 03. dub 2008 12:33:48

Re: Servisní intervaly

Nový příspěvek od tatar » ned 28. pro 2008 10:17:48

totr> díky ,takže klasika jako i u mnoho jiných ;) :yes: jen tak pro zajimavost o kolik se ty vůle zvětšily při těch 10000 km?

Uživatelský avatar
totr
Příspěvky: 1329
Registrován: pon 31. bře 2008 20:24:35

Re: Servisní intervaly

Nový příspěvek od totr » ned 28. pro 2008 10:23:16

Tatar-> Akorát je tam k těm výfukovým docela blbý přístup (jako u mnoha jiných). Kromě sundání nádrže je potřeba ještě uvolnit chladič (sundávat se nemusí) aby šel trochu vychýlit. Potom ještě jsem musel sundat ventil sekundárního vzduchu, protože kolem víčka vede z něho hadice.

Nevím o kolik přesně se vůle zvětšila, ale měrka 0,20 tam šla volně. řekl bych tak 0,22 - 0,23.
Naposledy upravil(a) totr dne ned 28. pro 2008 10:25:55, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
LiTe
Příspěvky: 4268
Registrován: pon 24. bře 2008 23:44:19
Bydliště: C:\CR\LBC\CESKALIPA.exe
Kontaktovat uživatele:

Re: Servisní intervaly

Nový příspěvek od LiTe » ned 28. pro 2008 10:23:31

čím to, že se tak rozhodí z tolerancí? má nato vliv i jízda každýho z nás? Mám na mysli např. mě řetěz odejde třeba po 12kkm, vlivem kravení a tahání za plyn, ale totrovi vydrží přes 20kkm s jeho cestovní a klidnou jízdou...
...:XT66oX SuperMotard:...lite.rajce.net......Moje XtXko

Uživatelský avatar
tatar
Příspěvky: 1185
Registrován: čtv 03. dub 2008 12:33:48

Re: Servisní intervaly

Nový příspěvek od tatar » ned 28. pro 2008 10:27:27

je mi jasné že bude muset jít hodně věcí dolů ale není mi jasné jak se dává pryč nádrž ,konkrétně jak se rozpojuje ta hadička pod nádrží resp. přívod paliva na to jsem čuměl a nebylo mi to moc jasné jak to rozdělat,tak kdybys poradil byl bych moc rád :oops:

Uživatelský avatar
totr
Příspěvky: 1329
Registrován: pon 31. bře 2008 20:24:35

Re: Servisní intervaly

Nový příspěvek od totr » ned 28. pro 2008 10:39:43

Tatar-> Napřed povysuneš asi o 5 mm (na doraz) tu vnější plastovou černou pojistku do strany - je to znázorněno v tom manuálu co je tady ke stažení na str. 3-6. Potom jsou po stranách takové dvě modré plošky, které stlačíš proti sobě obě naráz a potom to jde lehce vysunout. Když to nejde lehce, málo jsi je stlačil.

Uživatelský avatar
TTrs
Příspěvky: 450
Registrován: stř 09. dub 2008 13:11:35

Re: Servisní intervaly

Nový příspěvek od TTrs » ned 28. pro 2008 13:05:49

totr píše:TTrs-> Když jsem vyndal z vidlice péro, taky se mi zdál čistý. Až jsem s vidlicí párkrát zapumpoval. tak se ten bordel ze dna rozmíchal a teprve jsem viděl, kolik tam toho hnusu je. Měl jsi ten olej všechen vylitý?
Mel, vidlice byla skoro rozebrana na atomy a vsechen olej vylity. Bylo pres nej skoro videt, asi jak jezdim jen po silnici, tak to neni tak hrozny.

Uživatelský avatar
totr
Příspěvky: 1329
Registrován: pon 31. bře 2008 20:24:35

Re: Servisní intervaly

Nový příspěvek od totr » pon 29. pro 2008 20:47:31

...a teď je na řadě přepákování: rozebrat, vyčistit, namazat, složit...
DSCN6969.JPG

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů