Odšroubujeme krytku řetězu. (Kolo jde sundat i bez odšroubování krytky, mně osobně tam ale trochu překáží). Ještě dříve než zvedneme motorku povolíme hlavní matku, půjde trochu ztuha. Zvedneme zadní kolo pomoci centrálního stojanu, stojanu pod motor (kyvnou vidlici). Záleží co máte doma k dispozici

Vezmeme gumovou palici a vystrčíme osu kola. Až budeme mít osu venku, kolo posuneme trochu dopředu a sundáme řetěz. Poté můžeme bez problému kolo vysunout směrem dozadu. Montáž zadního kola
Jsem přesvědčen, že demontáž zadního kola nedělala nikomu problémy, oříšek ale nastává při zpětné montáži a člověku, co to nikdy nedělal, to může činit menší problémy.
Vůbec není na škodu přivázat si brdič ke kyvné vidlici a použít speciální podložku pod kolo (viz. předchozí postup). Také není na škodu před montáži očistit všechny podložky. Osu kola ve většině případů čistit nutné není, jen ji jednou za čas znovu promažte vazelínou. Nyní se můžeme vrhnout na samotnou montáž kola. Kolo položíme na podložku a jako první se snažíme jen lehce zasunout kotouč mezi destičky (cca 5-10mm). Obrázek si kdyžtak zvětšete



Nakonec ještě nezapomeňte 2-3x zmáčknout zadní brzdu, aby se destičky vrátily na své původní místo.
Lepší způsob, než tento, neznám
