Zdravím, mám problém se spojkou. Ve vyšších otáčkách prokluzuje. Přes zimu jsem měl do šroubku rozebranou motorku kvůli opravě motoru, takže byla rozebrána i spojka.
Začalo to prokluzovat z ničeho nic po složení motoru. Předtím fungovala v pohodě.
Lamely, ocelové plechy a pružiny jsou rozměrově OK...skoro jako nové.
Lamely a plechy poskládané jak mají a při montáži poblité olejem. Šrouby dotaženy na 9Nm. I kdyby byly více, tak nevadí. Šrouby jsou nadoraz na vnitřní koš. Ale méně určitě nejsou.
Oleje je dostatek. Na horní rysce. Používám Castrol Power 1 10W40 GPS. Na tento olej jsem již najel 15tkm (2 výměny) a vše OK.
Lanko taky správně seřízené. Při zmáčknutí spojky spojka rozpojuje a rychlosti jdou v pohodě.
Nevíte co by to mohlo dělat?
Ještě techničtější otázka. Jak se maže spojka. Byl bych vděčný za přesnější popis. Hlavně jak se mažou lamely. Nějak mi to nejde do hlavy. Když jsem vyndaval lamely, tak byly suché. Ani tenký mikrofilm oleje. Pouze na spodku, kde stojí olej, tak byl malý flek oleje.
Logicky. Při rotaci na spojku/lamely působí odstředivá síla, takže jde olej ven. Sice je spojkový koš částečně ponořený v oleji, ale tou rotací je rozstříkán do okolí. Na vnitřním koši jsou vyvrtány díry. Logicky na olej, na mazání lamel, ale nevím kudy by se tam ten olej dostal, když je uzavřen lamelami a přítlačným talířem.
Bylo mi poraděno, abych dal pod pružiny podložky pro vetší přítlak. Nějak nevím, když jsou pružiny OK
Díkes za rady
