Zkusenosti s Metzeler
Zkusenosti s Metzeler
Cus vespolek,
mel jsem na R-ku od vyroby Metzeler Tourance. Vydrzely - zadek 11 a pul tisice a jeste by se podle me tak 500-1000 dalo najet a predek by si jeste tak min 2500 nechal libit. Na silnici na suchu sedely super, na mokru nic moc, ale co drzi na mokru? Teren byl s nimi hruza. Jel jsem i lehci pasaze jedne motocrosove drahy(za sucha) - tanec jako blazen. O trave ani nemluvim. Myslim, ze najely tak 95 procent na silnici a zbytek lehky teren.
Chci vic terenu, tak jsem sel do Metzeler Enduro 3 Sahara. Zatim na nich mam tak neco pres 300. Oproti Tourance trochu huci, hlavne mezi 60-100Km/hod. Nad kilo uz slyset nejsou, protoze to prevalcuje hukot vzduchu a vyfuku. Mazal jsem s nimi uz i 170 a bez problemu, zadne vybrace. Na suchem asfaltu sedi velmi dobre. Dokonce jak jsou jeste zakulacene, tak se sami pokladaji do zatacky a myslim, ze s nimi klopim vice nez s Tourance. Pekne drzi stopu. Na novem mokrem asfaltu(hrubem) docela ujdou ale mokry hladky asfalt spatny a mokry kostky hruza, ale co sedi na mokru? Co jsem byl opravdu prekvapen to je suchy teren. Polni cesty super. Zatim jsem jezdil tak do 70sati podle der a hrbolu, protoze jsem se bal ze uklepu Top Case. Myslim, ze kilo nebude problem. Sedi jak pribity. Ostre prerazeni z 1 na 2 - guma se zakousne a ani si nehrabne-super. Mokry teren, blato, jeste jsem nezkousel, ale recenze pisi ze spatny protoze se zaseka vzorek blatem a je to jak na galusce. Tomu verim. Jeste budu muset vyzkouset travu. Po 300 stech km jsem spokojen. Dostal jsem co jsem chtel. Nejezdim prvoplanove za mokra, takze mi nevadi ze jsou horsi na mokru a zrejme nebudou umet bahno. Zato sucha silnice a teren je oboji super. Mam z motky diky gumam opravdovy Fun Bike.
Jeste uvidim kolik vydrzi. Recenze pisi cca 12ct tisic.
Premyslel jsem o Mitaskach. Pak jsem cetl ze si nekdo nabil hubu, protoze byl zvykly na urcitou prilnavost a Mitaska ho proste nepodrzela. Zrejme to budou gumy v pomeru cena/vykon velice dobre a daji za malo penez hodne muziky, dle recenzi na netu.(otazka je kolik vydrzi km) Rekl jsem si ale ze pro usporu 2-2 a pul tisice korun nebudu riskovat zdravi a polamane kosti nebo opravu treba za 20cet litru.
Enduro
mel jsem na R-ku od vyroby Metzeler Tourance. Vydrzely - zadek 11 a pul tisice a jeste by se podle me tak 500-1000 dalo najet a predek by si jeste tak min 2500 nechal libit. Na silnici na suchu sedely super, na mokru nic moc, ale co drzi na mokru? Teren byl s nimi hruza. Jel jsem i lehci pasaze jedne motocrosove drahy(za sucha) - tanec jako blazen. O trave ani nemluvim. Myslim, ze najely tak 95 procent na silnici a zbytek lehky teren.
Chci vic terenu, tak jsem sel do Metzeler Enduro 3 Sahara. Zatim na nich mam tak neco pres 300. Oproti Tourance trochu huci, hlavne mezi 60-100Km/hod. Nad kilo uz slyset nejsou, protoze to prevalcuje hukot vzduchu a vyfuku. Mazal jsem s nimi uz i 170 a bez problemu, zadne vybrace. Na suchem asfaltu sedi velmi dobre. Dokonce jak jsou jeste zakulacene, tak se sami pokladaji do zatacky a myslim, ze s nimi klopim vice nez s Tourance. Pekne drzi stopu. Na novem mokrem asfaltu(hrubem) docela ujdou ale mokry hladky asfalt spatny a mokry kostky hruza, ale co sedi na mokru? Co jsem byl opravdu prekvapen to je suchy teren. Polni cesty super. Zatim jsem jezdil tak do 70sati podle der a hrbolu, protoze jsem se bal ze uklepu Top Case. Myslim, ze kilo nebude problem. Sedi jak pribity. Ostre prerazeni z 1 na 2 - guma se zakousne a ani si nehrabne-super. Mokry teren, blato, jeste jsem nezkousel, ale recenze pisi ze spatny protoze se zaseka vzorek blatem a je to jak na galusce. Tomu verim. Jeste budu muset vyzkouset travu. Po 300 stech km jsem spokojen. Dostal jsem co jsem chtel. Nejezdim prvoplanove za mokra, takze mi nevadi ze jsou horsi na mokru a zrejme nebudou umet bahno. Zato sucha silnice a teren je oboji super. Mam z motky diky gumam opravdovy Fun Bike.
Jeste uvidim kolik vydrzi. Recenze pisi cca 12ct tisic.
Premyslel jsem o Mitaskach. Pak jsem cetl ze si nekdo nabil hubu, protoze byl zvykly na urcitou prilnavost a Mitaska ho proste nepodrzela. Zrejme to budou gumy v pomeru cena/vykon velice dobre a daji za malo penez hodne muziky, dle recenzi na netu.(otazka je kolik vydrzi km) Rekl jsem si ale ze pro usporu 2-2 a pul tisice korun nebudu riskovat zdravi a polamane kosti nebo opravu treba za 20cet litru.
Enduro
Online
Přejít na web motopripravky.cz
- Radek
- Administrátor
- Příspěvky: 2622
- Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
- Napiš "660" bez uvozovek: 505
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Sdělení od administrátora
Zdar,
vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit
. Rád bych vám představil web motopripravky.cz, kde najdete naše moto nářadí vlastní výroby. Vyrábíme např. vyvažovačky kol, zouvačky, narážeče gufer předních vidlic (XT660 má rozměr 43 mm), klíče na zadní tlumiče a spoustu dalšího.
Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.
vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit

Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.
Přejít na web motopripravky.cz
- melloun
- Příspěvky: 271
- Registrován: sob 05. dub 2008 10:19:36
- Bydliště: New Jirny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkusenosti s Metzeler
strasne rad bych ti odpovedel nebo nejak pomoh ale ten tvuj prispevek je straslive dlouhej tak sem ho ani necet:D:D:D
melloun
Re: Zkusenosti s Metzeler
to ti ještě přesně nepovím, mám najeto 4,5tis a jediný co můžu k tomu říct, že je překvapivě víc opotřebovaná než zadní, která by se měla měnit dřívAndyTenere píše:Cus,chcem sa spytat najma vlastnikov XT660Z r.v.2008 s obutim Metzeler Tourance ako dlho by mala,alebo im vydrzala predna guma. Ja som ju teraz menil za novu TKC 80 a hoci mala len necelych 7000 km tak uz bola skoro mrtvola.Mozno by zniesla este par 100km ale viac ako 8000 km tazko. Ked tu citam ze niekto na nich robi aj 10000km a viac tak curam Maggi kocky. Zadna je na tom podstatne lepsie,co ma prekvapuje a myslim,ze tych 10000km je mozno realne.

Re: Zkusenosti s Metzeler
jo možná to tim bude, že jde jak při jízdě, tak zejména při brzdění hodně váhy na předek a ta guma je přece jenom úzká, uvidím až budu mít najeto jak ty,ale těm gumám se musí nechat, že to jsou docela dobrý lepivky, možná proto tak rychle odcházejAndyTenere píše:Dik plesm. Myslim,ze by to mohla sposobovat ta vaha plnej nadrze,ktora asi az moc tlaci na predok.Je pravda,ze tiez som tie gumy nejak extra nesetril a na kvalitnych cestach som im dost nakladal,takze asi trpela aj pri brzdeni prednou brzdou.Po 6900 km bola vyska dezenu v strdnej casti gumy asi 1mm.
U motoriek s nadrzou pod sedlom alebo nadrzou okolo 15-17l. asi tento problem nemaju.

Re: Zkusenosti s Metzeler
přesně tak taky odskoušeno na takovým přírodním asfaltovým okruhu, že si ty gumy s tou motorkou, nechaj líbit hodně ostrej náklon,uvidím jestli tam dám stejný i při výměně,nemusej být špatný ty sahary,jak už tady o nich bylo psáno, ty už tim novým obutím můžeš orat jenom brázdy na poliAndyTenere píše:to plesm: mas uplnu pravdu.Tie gumy drzia neskutocne.Nikdy som nedal az po stupacku,ale moc nechybalo.Skoda ze som to nenafotil,ale dostal som motorku takmer az na hranu gumy.Chybali mozno 4mm a motorka neustrelila zo smeru. S novymi gumami uz to take nebudePredok TKC 80 a zadok E-09


Re: Zkusenosti s Metzeler
no tak to pozor!
s e09 vpredu i vzadu a na erku sem (a nejen ja) bral stupacku 


Re: Zkusenosti s Metzeler
Ty Metzelery jsou naprostá tragedie, ještě tak suchý asfalt, ale mokro nebo tráva je vo hubu. Je to guma na silnici, ale k XT se to nehodí ani náhodou. Už abych tam měl drapoše.
Re: Zkusenosti s Metzeler
Rubik píše:Ty Metzelery jsou naprostá tragedie, ještě tak suchý asfalt, ale mokro nebo tráva je vo hubu. Je to guma na silnici, ale k XT se to nehodí ani náhodou. Už abych tam měl drapoše.
Tourance jsou gumy na suchy asfalt, to mas pravdu, ale Sahary k tomu umi dobre i suchy teren. Drapak Ti neberu, pokud jezdis vicemene teren a rad bahnis. Ja jezdim kazdy den po meste a rad si zablbnu na suchu mimo asfalt a na to hodnotim z meho pohledu Sahary jako velmi dobre. Otazka je kolik najezdis na drapak. Ja potrebuji aby mi guma vydrzela urcite pres 10tisic. Travu jsem porad jeste nezkousel.(na Saharach)
Enduro
Re: Zkusenosti s Metzeler
Nechci dělat reklamu, ale kámoš prodává gumy a E 09 přední + zadní u něj vyjde bez pošty na 2098, dakar o 130 víc, nad 3000 to namontuje zadara, takže až pojedete na Šumavu, tak ve dvou a rovnou přezujte u www. JBR. Za ty prachy to po asfaltu může ubejvat jak chce.
Re: Zkusenosti s Metzeler
Tak mam na Saharach najeto necelych 1500km. Na asfaltu drzi super, nepoznam rozdil od predchozich Tourance, suchy teren stale super. Zkousel jsem konecne tu travu-spatne, clovek veme za plyn(1cka, 2ka) a kolo hrabe jako blazen. Co je na Saharach super, to jsou podlouhle spary na asvaltu (takove ty poblitiny na sparach) Na Tourance jsem tancoval jak blazen a na Saharach to vubec nepocituji. XT jede jako by tam ty spary nebyly.
Enduro.
Enduro.
- Radek
- Administrátor
- Příspěvky: 2627
- Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkusenosti s Metzeler
Mít v pneu 1,2 atmosféry, tak to by člověk utrhnul každou chvíli ventilek. Jedině tam nacpat haltry, ale asi ne každému se bude chtít do ráfku vrtatAndyTenere píše:Mozno by si mohol skusit pred kazdou jazdou v terene popustit tlak v pneu aspon na 1,2 atm.,alebo menej. To by ale znamelo vozit nejaku pumpu zo sebou a po jazde v terene a navrate na pevne cesty opat tlak v pneu doplnit. Trosku by to pomoct malo.

Re: Zkusenosti s Metzeler
Zdar, čtu tu vaše zkušenosti s Metzelerkama a jediný co mně nesedí je že vám vydržej gumy tak málo. Mám R origo gumy, najeto 30 tis.(mnou), jsou zpuchřelý, sjetý na slick ale držej 30 tis....
Jezdim kurýra po Praze, tzn. žádný dalnice, brzda - plyn po městě.
Nutno říct že cca od 25 tis. je opotřebení takový že kĺoužou i na suchu za ideál podmínek.
Až na cenu tedy spokojenost. 1500 navíc za sadu neni takovej zas takovej děs
Mitasky jsem zkoušel na jiných motorkách a srovnal bych je s Barumkama na auto-vydržej, svůj účel plněj dobře...
Jezdim kurýra po Praze, tzn. žádný dalnice, brzda - plyn po městě.
Nutno říct že cca od 25 tis. je opotřebení takový že kĺoužou i na suchu za ideál podmínek.
Až na cenu tedy spokojenost. 1500 navíc za sadu neni takovej zas takovej děs

Mitasky jsem zkoušel na jiných motorkách a srovnal bych je s Barumkama na auto-vydržej, svůj účel plněj dobře...
Re: Zkusenosti s Metzeler
Hmm, 30tkm už je dost, ale to už bych sa bál na tom jezdit, já si teda na ně nemůžu stěžovat, za celou dobu mi klouzly jen jednou, ale to jsem vyjížděl z Tčkové křižovatky za deště. Mám na nich najeto 14,5tkm, ale bude čas měnit, protože za pád mi ty 2-3tkm nestojí...
Re: Zkusenosti s Metzeler
Loni na podzim jsem obul Metzeler KARO T a musím říct, že ikdyž je to "drapák" tak na silnici i v terénu si nemohu vůbec na nic stěžovat. Mam na nich tak 2000 km a zatím to moc nemizí. Na zadek jsem ji dal ve 150 a max spokojenost
. Akorát v rozmoklým jílu je to jízda na splašeným hadovi, ale to asi na všech







- Radek
- Administrátor
- Příspěvky: 2627
- Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkusenosti s Metzeler
genx> a nejezdíš náhodou na Tenerce? Často nějakou v Praze potkávám...
Re: Zkusenosti s Metzeler
To je kolega
, ted prezul na Pirelli scorpion mt 90 a celkem si je pochvaluje...

Re: Zkusenosti s Metzeler
Tak abych zkušenosti s touto gumou shrnul. Je na nich odjeto cca 3000 km. asi 60% terén a 40 %asfalt. Na mokru i suchu držela perfektně, ale zbylo jí tam, asi tak 5mm. Takže výdrž nic moc. Lepší na špuntech koupit o polovinu levnějšího Mitase.hightower píše:Loni na podzim jsem obul Metzeler KARO T a musím říct, že ikdyž je to "drapák" tak na silnici i v terénu si nemohu vůbec na nic stěžovat. Mam na nich tak 2000 km a zatím to moc nemizí. Na zadek jsem ji dal ve 150 a max spokojenost![]()
![]()
. Akorát v rozmoklým jílu je to jízda na splašeným hadovi, ale to asi na všech
![]()
![]()
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti