Stránka 1 z 1
Péro ve vidlici
Napsal: pon 19. led 2009 13:01:07
od totr
Mám prosbu: Potřeboval bych něco změřit na pružině v přední vidlici, tak jestli to někdo budete rozdělávat, nebo snad už máte, dejte mi vědět. Dík.
Re: Péro ve vidlici
Napsal: pon 19. led 2009 13:13:32
od Milala
totr píše:Mám prosbu: Potřeboval bych něco změřit na pružině v přední vidlici, tak jestli to někdo budete rozdělávat, nebo snad už máte, dejte mi vědět. Dík.
Včera jsem dal stroj na garančku a mechanik bude rozebírat i vidlici. Co bys potřeboval? Kdyby to šlo shrnout do sms, bude to lepší. Já bych mu to pak přeposlal a počkáme na výsledek.
Jinak mě překvapil, že automaticky počítal s tím, že u 10000km bude dělat ventily, jukne do vidle a dá mi tam tužší olejíček. Někde se to tady probíralo-rozdíly mezi servisy mi přišly ohromný.
Re: Péro ve vidlici
Napsal: pon 19. led 2009 13:18:58
od totr
Zapoměl jsem napsat, že se jedná o erko

Re: Péro ve vidlici
Napsal: pon 19. led 2009 13:29:01
od Milala
totr píše:Zapoměl jsem napsat, že se jedná o erko

Aha, takže erko pérko. Tak to neposloužím

Re: Péro ve vidlici
Napsal: pon 19. led 2009 17:45:22
od kenyo
sry totre za OT... ale Mílo .. co tam budeš dávat za olej.. ten tužší.. taky bych ho tam chtěl dát .. můžeš pls zjistit co je to zač.. díky

Re: Péro ve vidlici
Napsal: pon 19. led 2009 18:12:01
od pepa
milala>Já jsem zase slyšel,že se může dát oleje víc.Jestli to teda chceš kvuli zvíšení moto.Zkus se schválně zeptat mechanika co si o tom myslí.
Re: Péro ve vidlici
Napsal: pon 19. led 2009 20:01:16
od totr
Množství oleje nemá na výšku motorky vliv.
Re: Péro ve vidlici
Napsal: pon 19. led 2009 20:47:48
od Miki
jj jen na tuhost perovani a myslim spis hustota nez mnozstvi toho oleje

Re: Péro ve vidlici
Napsal: pon 19. led 2009 21:10:10
od kenyo
jak říká totr a miki.. jde jen o hustotu resp. viskozitu oleje ... přituží to přední tlumiče

Re: Péro ve vidlici
Napsal: úte 20. led 2009 8:59:37
od pepa
A já myslel,že by se to tím vyřešilo

Neznám toho funkci,ale přijde mi to docela log.když je víc oleje,tak se tolik ta vidle nezmáčkne

Re: Péro ve vidlici
Napsal: úte 20. led 2009 11:40:02
od Milala
Mechanik pravil: originál náplň je prý něco kolem 7,5W. Sám tam dává nově 10W, ve výjimečných případech pak 20W, ale to spíš když připravuje motorku někam do hodně extrémního tepla. Pak mi nabízel samozřejmě podložku a moje námitka na možné poškození závitu atp. ho trochu rozesmála.
Re: Péro ve vidlici
Napsal: úte 20. led 2009 11:46:45
od TTrs
Kdyz das vic oleje, tak ti vychcije horem pri plnym stlaceni vidlice.
Viskozita oleje ma vliv na rychlost, jakou vidlice reaguje. Pokud nalejes do vidle 15W olej misto 10W, tak se ti bude zdat tvrdsi, ale sila na jeji stlaceni bude potreba stejna, pokud budes tlacit pomalu. Jen bude proste potreba vic prace za stejny cas na to, aby se stacila do stejny polohy jako s 10W. Tak nevim, jestli je to ted jasny, nejde mi moc neco vysvetlovat, kdyz u toho nemuzu mluvit i rukama...
Proste s tlumicovym olejem s vyssi vyskozitou bude motorka hur kopirovat teren pri vyssich rychlostech, ale zase se bude tvarit jako tvrdsi napr pri skoku nebo pri prudkem brzdeni.
Re: Péro ve vidlici
Napsal: úte 20. led 2009 12:48:12
od pepa
děkuji za info
Re: Péro ve vidlici
Napsal: pon 26. led 2009 23:41:12
od vasek
.. je to jak pise TTrs + se to da regulovat jeste jinym prumerem kanalku, kudy protejka olej, ale vidli sem zatim rozebranou nemel, takze presne nevim

vomrknu..