
Fabia
Fabia
Brácha chce na jaro koupit fabii v dieslu (asi od r.v. 2001 a výš). Nevíte jaký je rozdíl mezi onačením TDI - SDI? Jinak na co u fábie dávat pozor při koupi kromě klasické prohlídky? Vůbec nemám zdání co se u fabie se... Díky 

Online
Přejít na web motopripravky.cz
- Radek
- Administrátor
- Příspěvky: 2622
- Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
- Napiš "660" bez uvozovek: 505
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Sdělení od administrátora
Zdar,
vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit
. Rád bych vám představil web motopripravky.cz, kde najdete naše moto nářadí vlastní výroby. Vyrábíme např. vyvažovačky kol, zouvačky, narážeče gufer předních vidlic (XT660 má rozměr 43 mm), klíče na zadní tlumiče a spoustu dalšího.
Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.
vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit

Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.
Přejít na web motopripravky.cz
Re: Fabia
Strucne receno: Motory jsou obsahove stejne 1.9 Litru. Rozdil je ve vykonu TDI je silnejsi verze je tam docela velky cenovy rozdil. TDI ma turbo (to do motoru laduje stlaceny vzduch) takze to leci jako
sutr
SDI turbo nemá ma mozna o neco malo nizsi spotrebu ale ten vykon
Doporucuju TDI nebo jestli je bracha ve vate tak Fabia RS jede slusne
a s tema problemama je to u všech aut stejne,zalezi na co natrefis je to loterie.. 
sutr






- LiTe
- Příspěvky: 4268
- Registrován: pon 24. bře 2008 23:44:19
- Bydliště: C:\CR\LBC\CESKALIPA.exe
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fabia
hlavně n třívalcový HTPéčko
hele podle mě za ty prachy co by koupil fábii koupí mnohem lepší auto s mnohem lepší výbavou než toto "auto" 


...:XT66oX SuperMotard:...lite.rajce.net......Moje XtXko
Re: Fabia
To ani nemluv, to máme teď pujčené protože náš mazlík je v servisu, a tata je z toho na .....LiTe píše:hlavně n třívalcový HTPéčkohele podle mě za ty prachy co by koupil fábii koupí mnohem lepší auto s mnohem lepší výbavou než toto "auto"

- CeGo
- Příspěvky: 532
- Registrován: sob 19. črc 2008 13:35:13
- Bydliště: Luhačovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fabia
neni to o fabii ale ale motor je stejny tam ci tam..
Motor SDI o objemu 1,9L je dodnes vůbec nejúspornější pohonnou jednotkou, jakou můžete v Golfu najít. Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu pouze 4,8 L nafty na 100 km. Díky příznivému průběhu točivého momentu (125 Nm v rozmezí 1600 - 2800 ot/min) umožňuje velmi plynulou jízdu bez častého řazení. Tu rovněž podporují už samotné převody, které jsou poměrně dlouhé, takže ani při vysokých rychlostech na dálnici motor netočí přehnaně vysoké otáčky a trochu překvapivě i táhlá stoupání zdolá bez ztráty rychlosti. S výkonem 64 koní však na nějaké divoké předjíždění na okreskách zapomeňte. Zatímco TDI pro Golf od počátku mělo některými přeceňovaný a jinými hanobený systém čerpadlo-vedení-tryska, tak SDI se muselo spokojit se starším vstřikováním s rotačním čerpadlem s rozdělovačem. Díky tomuto řešení je spolehlivost motorů SDI téměř vzorná. Slabina motorů TDI - turbodmychadlo, zde není. Přímé vstřikování má nespornou výhodu v mnohem nižším tepelném namáhání hlavy válců, která zde nepraskne ani při dlouhodobé jízdě na plný plyn. Na to u starých komůrkových dieselů zapomeňte
Problémem u TDI jsou měřiče hmotnosti nasávaného vzduchu (pracující na principu plošně žhaveného čidla). Součástka, která stojí 1500-3000 Kč (viz. diskuse pod článkem), je-li vadná způsobuje pokles výkonu, nadměrnou kouřivost a značnou vyšší spotřebu motoru. Zhoršuje se přitom pozvolna, takže řidič si na slábnutí výkonu stíhá zvykat a často ani neví, jak by jeho vůz mohl jet, kdyby měl tuto součást v pořádku. U klasických motorů SDI a TDI bývá "váha vzduchu" špatná tak po sto tisících, u silných variant TDI-PD často již po třiceti tisících najetých km. Podobné projevy může mít i zatuhlá regulace turbodmychadla, což většinou vyústí dokonce v jeho velmi drahou výměnu. Tento problém postihuje většinou velmi zachovalé vozy, které byly provozovány "nedělňáckým" způsobem jízdy - tj. stále v nízkých otáčkách. Jinak se ale motory TDI vyznačují svoji úsporností paliva.
Motor SDI o objemu 1,9L je dodnes vůbec nejúspornější pohonnou jednotkou, jakou můžete v Golfu najít. Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu pouze 4,8 L nafty na 100 km. Díky příznivému průběhu točivého momentu (125 Nm v rozmezí 1600 - 2800 ot/min) umožňuje velmi plynulou jízdu bez častého řazení. Tu rovněž podporují už samotné převody, které jsou poměrně dlouhé, takže ani při vysokých rychlostech na dálnici motor netočí přehnaně vysoké otáčky a trochu překvapivě i táhlá stoupání zdolá bez ztráty rychlosti. S výkonem 64 koní však na nějaké divoké předjíždění na okreskách zapomeňte. Zatímco TDI pro Golf od počátku mělo některými přeceňovaný a jinými hanobený systém čerpadlo-vedení-tryska, tak SDI se muselo spokojit se starším vstřikováním s rotačním čerpadlem s rozdělovačem. Díky tomuto řešení je spolehlivost motorů SDI téměř vzorná. Slabina motorů TDI - turbodmychadlo, zde není. Přímé vstřikování má nespornou výhodu v mnohem nižším tepelném namáhání hlavy válců, která zde nepraskne ani při dlouhodobé jízdě na plný plyn. Na to u starých komůrkových dieselů zapomeňte
Problémem u TDI jsou měřiče hmotnosti nasávaného vzduchu (pracující na principu plošně žhaveného čidla). Součástka, která stojí 1500-3000 Kč (viz. diskuse pod článkem), je-li vadná způsobuje pokles výkonu, nadměrnou kouřivost a značnou vyšší spotřebu motoru. Zhoršuje se přitom pozvolna, takže řidič si na slábnutí výkonu stíhá zvykat a často ani neví, jak by jeho vůz mohl jet, kdyby měl tuto součást v pořádku. U klasických motorů SDI a TDI bývá "váha vzduchu" špatná tak po sto tisících, u silných variant TDI-PD často již po třiceti tisících najetých km. Podobné projevy může mít i zatuhlá regulace turbodmychadla, což většinou vyústí dokonce v jeho velmi drahou výměnu. Tento problém postihuje většinou velmi zachovalé vozy, které byly provozovány "nedělňáckým" způsobem jízdy - tj. stále v nízkých otáčkách. Jinak se ale motory TDI vyznačují svoji úsporností paliva.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů