Stránka 1 z 1
Fabia
Napsal: sob 10. led 2009 14:10:45
od Stařík
Brácha chce na jaro koupit fabii v dieslu (asi od r.v. 2001 a výš). Nevíte jaký je rozdíl mezi onačením TDI - SDI? Jinak na co u fábie dávat pozor při koupi kromě klasické prohlídky? Vůbec nemám zdání co se u fabie se... Díky

Re: Fabia
Napsal: sob 10. led 2009 14:27:24
od Miki
Strucne receno: Motory jsou obsahove stejne 1.9 Litru. Rozdil je ve vykonu TDI je silnejsi verze je tam docela velky cenovy rozdil. TDI ma turbo (to do motoru laduje stlaceny vzduch) takze to leci jako
sutr

SDI turbo nemá ma mozna o neco malo nizsi spotrebu ale ten vykon

Doporucuju TDI nebo jestli je bracha ve vate tak Fabia RS jede slusne

a s tema problemama je to u všech aut stejne,zalezi na co natrefis je to loterie..

Re: Fabia
Napsal: sob 10. led 2009 14:30:04
od LiTe
hlavně n třívalcový HTPéčko

hele podle mě za ty prachy co by koupil fábii koupí mnohem lepší auto s mnohem lepší výbavou než toto "auto"

Re: Fabia
Napsal: sob 10. led 2009 14:35:09
od Stařík
LiTe píše:hlavně n třívalcový HTPéčko

hele podle mě za ty prachy co by koupil fábii koupí mnohem lepší auto s mnohem lepší výbavou než toto "auto"

To ani nemluv, to máme teď pujčené protože náš mazlík je v servisu, a tata je z toho na .....

Re: Fabia
Napsal: sob 10. led 2009 17:10:51
od CeGo
neni to o fabii ale ale motor je stejny tam ci tam..
Motor SDI o objemu 1,9L je dodnes vůbec nejúspornější pohonnou jednotkou, jakou můžete v Golfu najít. Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu pouze 4,8 L nafty na 100 km. Díky příznivému průběhu točivého momentu (125 Nm v rozmezí 1600 - 2800 ot/min) umožňuje velmi plynulou jízdu bez častého řazení. Tu rovněž podporují už samotné převody, které jsou poměrně dlouhé, takže ani při vysokých rychlostech na dálnici motor netočí přehnaně vysoké otáčky a trochu překvapivě i táhlá stoupání zdolá bez ztráty rychlosti. S výkonem 64 koní však na nějaké divoké předjíždění na okreskách zapomeňte. Zatímco TDI pro Golf od počátku mělo některými přeceňovaný a jinými hanobený systém čerpadlo-vedení-tryska, tak SDI se muselo spokojit se starším vstřikováním s rotačním čerpadlem s rozdělovačem. Díky tomuto řešení je spolehlivost motorů SDI téměř vzorná. Slabina motorů TDI - turbodmychadlo, zde není. Přímé vstřikování má nespornou výhodu v mnohem nižším tepelném namáhání hlavy válců, která zde nepraskne ani při dlouhodobé jízdě na plný plyn. Na to u starých komůrkových dieselů zapomeňte
Problémem u TDI jsou měřiče hmotnosti nasávaného vzduchu (pracující na principu plošně žhaveného čidla). Součástka, která stojí 1500-3000 Kč (viz. diskuse pod článkem), je-li vadná způsobuje pokles výkonu, nadměrnou kouřivost a značnou vyšší spotřebu motoru. Zhoršuje se přitom pozvolna, takže řidič si na slábnutí výkonu stíhá zvykat a často ani neví, jak by jeho vůz mohl jet, kdyby měl tuto součást v pořádku. U klasických motorů SDI a TDI bývá "váha vzduchu" špatná tak po sto tisících, u silných variant TDI-PD často již po třiceti tisících najetých km. Podobné projevy může mít i zatuhlá regulace turbodmychadla, což většinou vyústí dokonce v jeho velmi drahou výměnu. Tento problém postihuje většinou velmi zachovalé vozy, které byly provozovány "nedělňáckým" způsobem jízdy - tj. stále v nízkých otáčkách. Jinak se ale motory TDI vyznačují svoji úsporností paliva.