Nový příspěvek
od 12.Bert » čtv 30. led 2014 0:51:39
Zdar,
z mých zkušeností potvrzuju názor "Tvého chlapa", otevřeš-li výfuk (-y) posílíš kroutící moment v nízkých otáčkách a částečně ztratíš výkon ve vyšších otáčkách; respektive s otevřeným výfukem nevytočíš otáčky motoru tak vysoko jako s přivřenou koncovkou výfuku. (Pochopitelně záleží na výkonu motoru, zpřevodování, nastavení omezovače ...) Je to něco za něco.
U velkoobjemových moto (800ccm a víc) to průměrný jezdec ani nepozná, protože neumí výkon využít na 100%, ale u menších objemů např. u 250ccm je ten rozdíl zřetelný.
7 let jsem jezdil 12.Bandita a jezdil s otevřeným výfukem i koncovkou, posílení spodku bylo znát (tehdy mě šlo hlavně o zvuk), ale na druhou stranu 10000 otáček jsem na otáčkoměru měl málo kdy a výkon mě vůbec nechyběl.
U lehkých endur je to podobně, např. u KTM 525 a 450 jsem upřednostnil větší krouťák a že by mě chyběl vrch jsem nepoznal. U 250 to už znát je, s otevřeným výfukem i koncovkou vrch otáček (i výkon) trochu chybí.
Stále hovořím jen o 4 taktech.