Stránka 1 z 1

2in1 vyfuk STK

Napsal: úte 28. lis 2017 23:23:27
od Krulis
Zdravim, chci se zeptat.

Resil tu nekdo STK s 2in1 svodama? Homologovany vyfuky na XT660r/x se delaj jen v paru, motorka z vyroby taky 2 vyfuky... muzou mi neco na STK, kdyz vemu homologovanej ladak z neceho jinyho a dam ho na svuj 2in1 svod? Jak to vlastne je, staci kdyz je vyfuk homologovanej? Nebo je vyrobenej pro urcitej model a tim padem pouzitlnej jen pro jednu motorku(podle STK)?

diky za kazdej postreh

Re: 2in1 vyfuk STK

Napsal: stř 29. lis 2017 10:43:41
od Lukii
Zdravím,

úplně správně by měl být podle mě výfuk homologovaný pro daný konkrétní model vozidla či motocyklu. Vycházím z toho, že každý motor produkuje jinou úroveň hladiny hluku a tu je potřeba utlumit individuálně. Stejně tak naladění výkonu.

Na STK však toto nejsou schopní zatím překontrolovat ani jak teoreticky (že by dohledávali jednotlivé komponenty), ani fyzicky, že by měřili úroveň hluku nebo výkokny. Kontroluje se homologace (označení), a pokud by ti to moc řvalo, tak přítomnost tlumící vložky (u laďáku), případně její úpravy tzn. průchodnost.

Ber to jako názor proškoleného technika STK nevykonávajícího praxi :-))

Ale co se týče technických kontrol vozidel kategorie L, je v tom pěkný bordel a záleží na koho narazíš :-)

Jen taková perlička, nedávno vyhodili z STK kamaráda s Afrikou, který měl obuto klasicky vepředu TKC a vzadu Mitasku, přičemž v TP měl značku Michelin nebo Contintetál (nějaký pozůstatek z německa odkud jí bral), jinak rozměry, rychlostní indexi všechno sedělo, jen značka výrobce byla jiná než předepsaná.