Zkušenosti z prvních 300km
Napsal: pát 18. dub 2008 18:07:50
Celej tejden jsem doufal, že bude dneska hezky a naštěstí bylo
. Motorku jsem ráno nechal 15 minut zahřát, mezitím jsem na sebe naházel komplet oblečení, a vydal jsem se na sve vůbec první kilometry na XTčku. Byl to mazec
. Oproti bejvalý 125ccm je to brutální rozdíl. Odpich a zážitek z jízdy se prostě nedá popsat, to se musí zažít
.
Na mašině mě překvapilo mnoho věcí. Líbí se mi vychytávka F-TRIP, kdy XTčko automaticky začne počítat kilometry od sepnutí rezervy. Super je boční stojan, stačí do něj lehce drknout a pružina ho už sama dopraví do té správne pozice. Také tolik kritizovaná hadice od přední brzdy mi vůbec nebránila ve výhledu a na budíky je skvěle vidět. Zatím to mám uškrcený na 25kw, ale 135kmh nebyl žádnej problém a ještě by to určitě sneslo víc. Co se mi však líbilo nejvíce, byl podvozek a tlumiče. Nerovnosti na silnici jsem skoro necejtil, příčný prahy v 60kmh jen tak lehce drcnou. Prostě paráda
.
Abych zase ale jen nechválil, je také několik věcí, co mi bohužel vadí
. Na prvním místě je asi tuhost spojky. Nevím, jak je to u vás, ale již po několika kilometrech mě z toho bolelo "zápěstí" a po celkových 300km jsem ruku už skoro necítil
. Snad ruku ale posílim a zvyknu si
. Potom je celekm problém udržet 50kmh. Na dvojku je to hodně a trojka by zas snesla trochu víc. Vyřešil jsem to tak, že jezdím na trojku a 60km/h
. Také se mi, od vibrací, dost klepou zrcátka. Všechno to jsou ale spíš jen drobnosti.
Po cestě jsem měl i několik zajímavých zážitků
. Jednou jsem si chtěl zkrátit cestu přes travičku asi do pěti metrového kopce. Mno silniční pneu se teda moc nepředvedlo
a co čert nechtěl, zůstal jsem stát akorát na "vrcholku" kopce. Mno co, nahoru to nešlo, tak jsem se pomodlil, opatrně to odcouval zpátky a pak už jenom vyklepal bobky z trenýrek
. Také mi malém ulítla převozka
, šroubky tam byli nějak na chuj, jeden už byl někde pryč a druhýmu už taky moc nezbejvalo...
I když XTčko vypadá jako velkej tvrďák, tak pohodlí je prostě bomba. Po šesti hodinách v sedle (většinou silnice 3. a nebo vůbec žádné třídy) a průměrnou rychlostí nějakých 50km/h se moje řiť stále měla skvěle a nebejt tý levý bolavý ruky, tak možná jezdím ještě teď
.
Myslím, že si spolu budeme rozumnět



Na mašině mě překvapilo mnoho věcí. Líbí se mi vychytávka F-TRIP, kdy XTčko automaticky začne počítat kilometry od sepnutí rezervy. Super je boční stojan, stačí do něj lehce drknout a pružina ho už sama dopraví do té správne pozice. Také tolik kritizovaná hadice od přední brzdy mi vůbec nebránila ve výhledu a na budíky je skvěle vidět. Zatím to mám uškrcený na 25kw, ale 135kmh nebyl žádnej problém a ještě by to určitě sneslo víc. Co se mi však líbilo nejvíce, byl podvozek a tlumiče. Nerovnosti na silnici jsem skoro necejtil, příčný prahy v 60kmh jen tak lehce drcnou. Prostě paráda

Abych zase ale jen nechválil, je také několik věcí, co mi bohužel vadí




Po cestě jsem měl i několik zajímavých zážitků





I když XTčko vypadá jako velkej tvrďák, tak pohodlí je prostě bomba. Po šesti hodinách v sedle (většinou silnice 3. a nebo vůbec žádné třídy) a průměrnou rychlostí nějakých 50km/h se moje řiť stále měla skvěle a nebejt tý levý bolavý ruky, tak možná jezdím ještě teď

Myslím, že si spolu budeme rozumnět
