Stránka 1 z 2

Servisní intervaly

Napsal: sob 27. pro 2008 21:33:56
od totr
Po 20 tis. km bychom měli podle výrobce seřídit ventily a vyměnit olej ve vidlicích. Mám najeto 10 tis. km a přes to jsem se rozhodl ventily zkontrolovat, případně seřídit a olej ve vidlicích vyměnit.
V jedné vidlici bylo o 1 cm míň a v druhé o 2,5 cm míň oleje, než má být a byla to pěkně hnusná černá sračka. Sací ventily byly v pohodě a výfukové byly mimo toleranci, takže vyžadovaly seřízení.
Co vy na to? Já bych řekl, že těch 20 tis. je moc.

Re: Servisní intervaly

Napsal: sob 27. pro 2008 21:49:02
od kenyo
já sem je dělal (nechal si dělat) po 20ti tis. km a sací taky v pohodě, výfukové mimo tolerance ale nic extra prý. Olej v tlumičích sem neviděl jelikož se rozstřík všude oklo když sem je přerazil v potoce takže nemohu posoudit každopádně jsem ho tedy taky vyměnil :D

Re: Servisní intervaly

Napsal: sob 27. pro 2008 23:00:05
od CeGo
ten nemcour co jsem to od nej koupil, to mel v na servise v orginale po 10 000km... tak nevím co mi tam vsecko delali, nevíte jestli tady tohle vsecko tam po 10k zkontroluji? ale asi ne.. tak uvidime treba to casem nekam supnu na kontrolu.. doporucili by jste spis origo? nebo by tohle mohl v klidu zvladnout i normalni servisak?

Re: Servisní intervaly

Napsal: sob 27. pro 2008 23:34:30
od ReniXT
CeGo - i normalni - seriozni - servisak :yes: Do origo servisu som dala motorku len ked bola v zaruke, teraz davame len znamemu a spokojnost. Je to individualne, zalezi od ludi..

Re: Servisní intervaly

Napsal: ned 28. pro 2008 0:53:48
od K.O.zel
o vidlich nemam sajn, ale ventily mi delali pri 10tis. prej bylo potreba

Re: Servisní intervaly

Napsal: ned 28. pro 2008 1:30:43
od TTrs
Delal jsem ventily po 15tis., saci byli ok, vyfukove o dost mimo. Po 17tis. zacala tect leva savle (asi dusledek nehody), udelal jsem repas obou. Gufero 227Kc bez DPH, prachovka 762Kc bez DPH. Tlumicovy olej byl jako novej, tak jsem ho nemenil. Pravidelne kontroluju jen spodni kladku retezu a i tam se chysta uz snad nejaky konecni reseni.

Re: Servisní intervaly

Napsal: ned 28. pro 2008 8:58:43
od totr
TTrs-> Když jsem vyndal z vidlice péro, taky se mi zdál čistý. Až jsem s vidlicí párkrát zapumpoval. tak se ten bordel ze dna rozmíchal a teprve jsem viděl, kolik tam toho hnusu je. Měl jsi ten olej všechen vylitý?

Re: Servisní intervaly

Napsal: ned 28. pro 2008 9:01:40
od totr
CeGo píše:ten nemcour co jsem to od nej koupil, to mel v na servise v orginale po 10 000km... tak nevím co mi tam vsecko delali, nevíte jestli tady tohle vsecko tam po 10k zkontroluji? ale asi ne.. tak uvidime treba to casem nekam supnu na kontrolu.. doporucili by jste spis origo? nebo by tohle mohl v klidu zvladnout i normalni servisak?
Tyhle věci zvládne každý. Otázka je, co opravdu udělají a co si nechají jen zaplatit.

Re: Servisní intervaly

Napsal: ned 28. pro 2008 10:03:17
od tatar
TTrs> mám najeto kolem 12ti tis. to se musím na to mrknout,kolik že mají být vůle těch ventilů? vím že to je někde v manuálu ale kolik dáváš ty ? studeny motor že ano.díky

Re: Servisní intervaly

Napsal: ned 28. pro 2008 10:07:36
od LiTe
můžu se na ně taky podívat ? :lol: jako nářaží použiju kladívko kleště a brusku 8-)

Re: Servisní intervaly

Napsal: ned 28. pro 2008 10:14:18
od totr
Tatar-> sice ses neptal mě, ale sací mají 0,09 - 0,13 a výfukové 0,16 - 0,20. Kontramatky se utahují na 14 Nm.

Re: Servisní intervaly

Napsal: ned 28. pro 2008 10:15:27
od LiTe
totr> v čem se uvádí ty tolerance ? v mm? nesmát se, nevím to :? 8-)

Re: Servisní intervaly

Napsal: ned 28. pro 2008 10:16:49
od totr
jo je to v mm. a jak psal Tatar, při studeném motoru ;)

Re: Servisní intervaly

Napsal: ned 28. pro 2008 10:17:48
od tatar
totr> díky ,takže klasika jako i u mnoho jiných ;) :yes: jen tak pro zajimavost o kolik se ty vůle zvětšily při těch 10000 km?

Re: Servisní intervaly

Napsal: ned 28. pro 2008 10:23:16
od totr
Tatar-> Akorát je tam k těm výfukovým docela blbý přístup (jako u mnoha jiných). Kromě sundání nádrže je potřeba ještě uvolnit chladič (sundávat se nemusí) aby šel trochu vychýlit. Potom ještě jsem musel sundat ventil sekundárního vzduchu, protože kolem víčka vede z něho hadice.

Nevím o kolik přesně se vůle zvětšila, ale měrka 0,20 tam šla volně. řekl bych tak 0,22 - 0,23.

Re: Servisní intervaly

Napsal: ned 28. pro 2008 10:23:31
od LiTe
čím to, že se tak rozhodí z tolerancí? má nato vliv i jízda každýho z nás? Mám na mysli např. mě řetěz odejde třeba po 12kkm, vlivem kravení a tahání za plyn, ale totrovi vydrží přes 20kkm s jeho cestovní a klidnou jízdou...

Re: Servisní intervaly

Napsal: ned 28. pro 2008 10:27:27
od tatar
je mi jasné že bude muset jít hodně věcí dolů ale není mi jasné jak se dává pryč nádrž ,konkrétně jak se rozpojuje ta hadička pod nádrží resp. přívod paliva na to jsem čuměl a nebylo mi to moc jasné jak to rozdělat,tak kdybys poradil byl bych moc rád :oops:

Re: Servisní intervaly

Napsal: ned 28. pro 2008 10:39:43
od totr
Tatar-> Napřed povysuneš asi o 5 mm (na doraz) tu vnější plastovou černou pojistku do strany - je to znázorněno v tom manuálu co je tady ke stažení na str. 3-6. Potom jsou po stranách takové dvě modré plošky, které stlačíš proti sobě obě naráz a potom to jde lehce vysunout. Když to nejde lehce, málo jsi je stlačil.

Re: Servisní intervaly

Napsal: ned 28. pro 2008 13:05:49
od TTrs
totr píše:TTrs-> Když jsem vyndal z vidlice péro, taky se mi zdál čistý. Až jsem s vidlicí párkrát zapumpoval. tak se ten bordel ze dna rozmíchal a teprve jsem viděl, kolik tam toho hnusu je. Měl jsi ten olej všechen vylitý?
Mel, vidlice byla skoro rozebrana na atomy a vsechen olej vylity. Bylo pres nej skoro videt, asi jak jezdim jen po silnici, tak to neni tak hrozny.

Re: Servisní intervaly

Napsal: pon 29. pro 2008 20:47:31
od totr
...a teď je na řadě přepákování: rozebrat, vyčistit, namazat, složit...
DSCN6969.JPG