Úpravy přes zimu ???? + graf z brzdy

Vše o jednobuchu XT660.
Uživatelský avatar
Milala
Příspěvky: 646
Registrován: čtv 19. čer 2008 22:05:21
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy přes zimu ???? + graf z brzdy

Nový příspěvek od Milala » pon 23. bře 2009 15:34:14

TTrs píše:LiTe> Pekne sis to nechal poladit, ta cervena vykonova krivka je jak z ucebnice. A i kdyz nejsem zrovna privrzencem stylingu, tak ty lesteny rafky vypadaj na tom sedym Xku moc dobre. :yes:

Btw. Vcera jsem zkousel vyhrivany hefty a je to fakt parada. Puvodne jsem jel jen na pumpu a nakonec z toho bylo temer 400km. :D
na pumpu a pak 400? vzal sis aspoň helmu, viď? :P
XT660X....eXTra potěšení
Online
Uživatelský avatar
Radek
Administrátor
Příspěvky: 2622
Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
Napiš "660" bez uvozovek: 505
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Sdělení od administrátora

Příspěvek od Radek » čtv 23. bře 2023 15:41:08

Zdar,

vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit :P. Rád bych vám představil web motopripravky.cz, kde najdete naše moto nářadí vlastní výroby. Vyrábíme např. vyvažovačky kol, zouvačky, narážeče gufer předních vidlic (XT660 má rozměr 43 mm), klíče na zadní tlumiče a spoustu dalšího.

Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.

Přejít na web motopripravky.cz

Uživatelský avatar
TTrs
Příspěvky: 450
Registrován: stř 09. dub 2008 13:11:35

Re: Úpravy přes zimu ???? + graf z brzdy

Nový příspěvek od TTrs » pon 23. bře 2009 15:48:40

Milala> Jel jsem v plny polni, protoze se znam. Minule jsem jel projet jen vypranej DNA filtr a najednou koukam, ze stojim na Lipne u prehrady a zacina padat tma... :D

Uživatelský avatar
LiTe
Příspěvky: 4268
Registrován: pon 24. bře 2008 23:44:19
Bydliště: C:\CR\LBC\CESKALIPA.exe
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy přes zimu ???? + graf z brzdy

Nový příspěvek od LiTe » pon 23. bře 2009 16:23:08

TTrs> jste se zase kochal, co, pane doktore :lol: ;) :yes:
...:XT66oX SuperMotard:...lite.rajce.net......Moje XtXko

Sezim
Příspěvky: 88
Registrován: stř 17. zář 2008 1:31:25

Re: Úpravy přes zimu ???? + graf z brzdy

Nový příspěvek od Sezim » úte 24. bře 2009 8:59:28

Tak jsem mluvil s tím chlakem co ti to lite ladil a prej, že bez comandru mi s tím ubec nic neudělá, co se dalo čekat, ale říkal mi, že když mam kn a akrapy tak s tím nemám vůbec jezdit, aby se mi nezkurvil motor. Prej bez poladění se ten motor takhle totálně ničí. Něco jako u tebe když si s tím jezdil se 38 koněma...:o

Uživatelský avatar
totr
Příspěvky: 1329
Registrován: pon 31. bře 2008 20:24:35

Re: Úpravy přes zimu ???? + graf z brzdy

Nový příspěvek od totr » úte 24. bře 2009 9:27:59

Tak to už máme skoro všichni zkurvené motory :?: :o :lol:

Sezim
Příspěvky: 88
Registrován: stř 17. zář 2008 1:31:25

Re: Úpravy přes zimu ???? + graf z brzdy

Nový příspěvek od Sezim » úte 24. bře 2009 9:42:03

Taky mi to přijde jako blbost :D . Mě se jako nechce dávat 7tis. za PWRC :? .

Uživatelský avatar
Milala
Příspěvky: 646
Registrován: čtv 19. čer 2008 22:05:21
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy přes zimu ???? + graf z brzdy

Nový příspěvek od Milala » úte 24. bře 2009 9:43:44

totr píše:Tak to už máme skoro všichni zkurvené motory :?: :o :lol:
si děláte prdel ne, my zrovna kupujeme ty laďáky-tak má alespoň někdo tady jasno jestli to kromě nepopíratelně hezčího zvuku ještě něco umí nebo to alespoň neškodí? už se v tom opravdu nevyznám ani trochu, ale řekl bych, že by se výrobci homologovaných výfuků asi brzo dostali do potíží, kdyby jejich produkt kurvil jeden motor za druhým
XT660X....eXTra potěšení

Uživatelský avatar
Milala
Příspěvky: 646
Registrován: čtv 19. čer 2008 22:05:21
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy přes zimu ???? + graf z brzdy

Nový příspěvek od Milala » úte 24. bře 2009 9:44:58

TTrs píše:Milala> Jel jsem v plny polni, protoze se znam. Minule jsem jel projet jen vypranej DNA filtr a najednou koukam, ze stojim na Lipne u prehrady a zacina padat tma... :D
na Lipno, moje oblíbená destinace-že nedáš vědět, já to valím k vodě kdykoli to jde-tam kolem nás jedeš podél Vltavy až do Tramtárie
XT660X....eXTra potěšení

Uživatelský avatar
LiTe
Příspěvky: 4268
Registrován: pon 24. bře 2008 23:44:19
Bydliště: C:\CR\LBC\CESKALIPA.exe
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy přes zimu ???? + graf z brzdy

Nový příspěvek od LiTe » úte 24. bře 2009 10:50:17

Tak ono se daj ladáky ale bez knka, protože filtr ti to dost ochudí. Budou se ti podpalovat ventily, tvrdnout gufera na ventilech, máš tam ted uplně jinou teplotu, než na kterou je to stavěný.....
...:XT66oX SuperMotard:...lite.rajce.net......Moje XtXko

Uživatelský avatar
kenyo
Příspěvky: 1272
Registrován: úte 25. bře 2008 21:05:12

Re: Úpravy přes zimu ???? + graf z brzdy

Nový příspěvek od kenyo » úte 24. bře 2009 12:21:23

LiTe píše:Tak ono se daj ladáky ale bez knka, protože filtr ti to dost ochudí. Budou se ti podpalovat ventily, tvrdnout gufera na ventilech, máš tam ted uplně jinou teplotu, než na kterou je to stavěný.....
woe Lajte zase mě dostáváš :D ... jak se ti může pdopalovat ventil s chudou směsí to mi je záhadou :D
chudá směs znamená že se vznítí jindy(dřív) než by ideálně měla.. tzn. ty ventili jsou ještě někde jinde než by měli být pak nastává ono známé cvakání či zvonění ventilů .. toť moje představa

bohatá směs nebo se traduej že i vyšší okt. číslo benzínu znamená že směs eště hoří při otvírání výfukového ventilu a tam dochází k podpalování ;)

teplota dejme tomu bude u té chudší směsi menší .. ale nemyslím si že to má nějaký vliv :P .. že by bylo GUTERO na ventilu to slyším teda poprvé :?: :?: a i kdyby tam bylo nějaké "gufero" těsnění (spíš asi manžeta) tak nechápu proč by mělo tvrdnout :D

jinak k tématu.. myslmí si, že renomované značky - akrap, leo atp. mají laďáky minimálně tak dobře otestované a polaďené jako jsou origo a tudíž bych se toho nebál.. každopádně by stálo za to postavit to na brzdu aby se vidělo jaká je tam změna proti stock výfukům i sání

Uživatelský avatar
Milala
Příspěvky: 646
Registrován: čtv 19. čer 2008 22:05:21
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy přes zimu ???? + graf z brzdy

Nový příspěvek od Milala » úte 24. bře 2009 13:57:42

LiTe píše:Tak ono se daj ladáky ale bez knka, protože filtr ti to dost ochudí. Budou se ti podpalovat ventily, tvrdnout gufera na ventilech, máš tam ted uplně jinou teplotu, než na kterou je to stavěný.....

co tím chceš říct? nadnám laďáky a mám vyndat KNko?
XT660X....eXTra potěšení

Uživatelský avatar
LiTe
Příspěvky: 4268
Registrován: pon 24. bře 2008 23:44:19
Bydliště: C:\CR\LBC\CESKALIPA.exe
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy přes zimu ???? + graf z brzdy

Nový příspěvek od LiTe » úte 24. bře 2009 14:11:55

Milala> podle mě by to bylo lepší, ale nevím, jak u Leáčů... Je to myšlený všechno na laďáky, který nejsou odladěný na xtéčko. Tim pádem sharon, tenax, creptus atd...
...:XT66oX SuperMotard:...lite.rajce.net......Moje XtXko

Uživatelský avatar
TTrs
Příspěvky: 450
Registrován: stř 09. dub 2008 13:11:35

Re: Úpravy přes zimu ???? + graf z brzdy

Nový příspěvek od TTrs » úte 24. bře 2009 14:15:44

Videl bych to takhle, opravte me, pokud se pletu...

Napisu to radeji v bodech, at se k tomu muzem pak snadneji vyjadrovat:

1) Vymenou filtru se smes ochudi.

2) Chuda smes se prijevuje strilenim do laufu, protoze chuda smes hori pomaleji a tak dohoriva jeste ve vyfuku. V podstate bezny jev pri ubrani plynu i u jakekoli u seriovky s velkym objemen na valec.

3) Bohatost smesi lze nastavit (CO) a to v celem rozsahu otacek, ale pouze o pevnou hodnotu. Takze spodek muze byt chudej, stred ok a vysoky otacky se uz dusi. Resenim je pak PWCMD, ktery ma pro ruzny otacky (a i dalsi vstupni parametry) nastavenou ruznou bohatost. Nastaveni je specificke pro ruzne konfigurace laufu, filtru, apod. a nazyva se palivova mapa.

4) K podpaleni ventilu dochazi predevsim pri jejich spatnem serizeni. Dohorivani smesi v prostoru nad ventilem a ve svodu neni asi uplne idealni provozni stav, ale nejak vyrazne bych se toho nebal. Konstrukce motoru s tim pocita.

5) Ladeny vyfuk byva ve vetsine pripadu otevreny, tzn. ze uvnitr svodu je mensi tlak nez u serioveho. Po montazi ladaku je tedy treba odpovidajim zpusobem nastavit bohatost smesi a je dobry dat filtr s lepsi propustnosti.

6) Renomovani vyrobci dodavaji koncovky upravene vetsinou tak, ze neni treba nic vyrazneji ladit. Navic u motorek jako je XT s malym rozsahem otacek bych tohle vubec neresil. Neco jinyho je pak 4val co toci 13tisic a osadi se kompletnim vyfukovym systemem (svody + koncovka).
Naposledy upravil(a) TTrs dne úte 24. bře 2009 14:21:41, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
LiTe
Příspěvky: 4268
Registrován: pon 24. bře 2008 23:44:19
Bydliště: C:\CR\LBC\CESKALIPA.exe
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy přes zimu ???? + graf z brzdy

Nový příspěvek od LiTe » úte 24. bře 2009 14:19:28

Tak já teď nevím, každý tvrdí něco jiného...... :|
...:XT66oX SuperMotard:...lite.rajce.net......Moje XtXko

Uživatelský avatar
TTrs
Příspěvky: 450
Registrován: stř 09. dub 2008 13:11:35

Re: Úpravy přes zimu ???? + graf z brzdy

Nový příspěvek od TTrs » úte 24. bře 2009 14:23:35

LiTe píše:Tak já teď nevím, každý tvrdí něco jiného...... :|
Taky presne nevim, ale nejsme tady zadny blbci. Tak to snad nejak dame dohromady, ne? ;)

Miki
Příspěvky: 217
Registrován: čtv 23. říj 2008 14:23:01
Bydliště: UH.Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy přes zimu ???? + graf z brzdy

Nový příspěvek od Miki » úte 24. bře 2009 16:52:42

No já už sem myslel že ty leáče pujdu sundat a hodit do škarpy :roll: Mě nestrašte... :?
Mám obyč. papír. filtr a ty laďáky na volnoběh a při ubrání plynu střílí jako vzteklé,myslím že s Knkem to bude totéž.. Sem z toho už teda jelen :o ale myslím si,že KN filtr a značkové laufy motorce neublíží :oops:

Uživatelský avatar
CeGo
Příspěvky: 532
Registrován: sob 19. črc 2008 13:35:13
Bydliště: Luhačovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy přes zimu ???? + graf z brzdy

Nový příspěvek od CeGo » úte 24. bře 2009 17:01:14

tohle téma mě taky moc zajímá! páč jsem chtěl už loni ten pwcmd kupovat! ale pak jsem zjistil, že když příjde pwcmd na motku s lambdou, tak se musí lambda odpojit.. což znamená, že tam ta lambda sakra něco musí dělat a upravovat! Nadruhou stranu ale citim, ze spolu s kn atd jsem taky trosku prisel o vykon, ale je to jen pocit, nevím...

rado
Příspěvky: 49
Registrován: úte 04. lis 2008 17:25:32

Re: Úpravy přes zimu ???? + graf z brzdy

Nový příspěvek od rado » úte 24. bře 2009 17:01:55

Dnes som nahodil PWRC nahral som tam mapu ale motorka horšie štartuje.Pred tym mi to chytalo na šup teraz potrebuje dvakrat pretočiť.Motor beži ok aj pri vyššich otačkach.Previesť som sa zatial nebol lebo začalo pršať .Ćim to može byť? :(

Miki
Příspěvky: 217
Registrován: čtv 23. říj 2008 14:23:01
Bydliště: UH.Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy přes zimu ???? + graf z brzdy

Nový příspěvek od Miki » úte 24. bře 2009 17:14:16

Já pořát nechápu, jak může motor, když mu KNkem ulehčím nasávání vzduchu a pak laďákama odbourám překážky (katalizátor) pro odtok splodin,tudíž je píst nemusí tak "pracně" vytlačovat ven, Strácet výkon???? Měl by mít snazší chod a tudíž vyšší výkon ne??? To mě říká selský rozum

Uživatelský avatar
vasek
Příspěvky: 1363
Registrován: úte 01. dub 2008 11:36:12

Re: Úpravy přes zimu ???? + graf z brzdy

Nový příspěvek od vasek » úte 24. bře 2009 17:18:21

1) Teoreticky by to tak mělo být, protože motor nasaje na jeden zdvih více vzduchu vlivem vyšší propustnosti (vzduchu je kladen menši odpor filtru do cesty). Záleží ale kolik procent to tak může být a to těžko bez měření odhadnout. Může to být prd, ale může to být i podstatně více.

2 a 4) Chudá směs přispívá ke zvýšení účinnosti spalování, která je nejvyšší jen při určitém poměru smíšení ze vzduchem, a to zhruba 16,7 – 17,3:1. Zde se naopak využije všechno palivo, protože se vše odehraje obráceně než u bohaté směsi. Rychlost hoření je znatelně menší než u směsi bohaté, teplota při spalování je vyšší. To v důsledku způsobuje hoření směsi ještě ve výfukovém potrubí, tzn, ze že hořící směs opaluje ventily. Ale to ještě neznamená, že je teplota tak vysoká, že k opálení opravdu dojde. Toho bych se bál spíše u 4válců, které točí tu hroznou dardu a kde ty teploty budou asi taky někde jinde.

3) Provoz motoru v celém rozsahu otáček a výkonů potřebuje různé složení směsi. V otáčkách volnoběhu se používá směs bohatší, se zvyšujícími se otáčkami bohatost klesá (pokud nechceme odebírat plný výkon), v ostatních otáčkách je možné používat jak směs chudou, tak bohatou, vše podle mě závisí na režimu motoru, ve kterém ho chceme mít. Do jisté míry jde totiž výkon ladit i bohatostí směsi, ale tato metoda je dost neefektivní, takže to bych nikomu ani nedoporučoval, protože ty hodnoty nárůstu výkonu jsou cca 15% na 30% zvýšení spotřeby paliva :no: ale o tom se tady nebavíme. Obávám se, že PWRCMD je opravdu jedinou cestou jak moto vyladit na eňoňuno úroveň :D a nebo přehrát palivovou mapu, co má origo jednotka, ale to už by chtělo trochu vyšší skill a hlavně by to chtělo tu jednotku dobře znát a znát možnosti jak ji přeprogramovat. Podstatou PWRCMD je, že dodává do řídící jednotky klamavé informace a jednotka dle těchto informací řídí vstřikování, takže pokud je někdo z vás zručný v oblasti ELE, tak to zkuste pořešit ;)

5) Tohle přesně nevím jak by mohlo být, ale ve své podstatě asi souhlasím i když by se o tom dalo rozvést více.

6)Taky si myslím, ale teď mě tak napadlo, že oni to odladí vlastne asi jen pro zavřenou variantu a že asi ani nepočítají s KNkem. Myslím si, že prvotní informaci, co bychom měli zjistit abychom mohli dále debatovat je odkud získává jednotka informace a podle čeho řídí množství vstřikovaného paliva, pak můžeme polemizovat dále :D takhle sou to jen debaty na teoretické úrovni. Ale mám obavy, že to bude dáno palivovou mapu, co v ní je a co je doladěná na originální nastavení :no:


EDIT: osobně si myslím, že výfuky jsou v pohodě, alespoň ty odladěné přímo na XT a jediné zlo, které by tam mohlo být, by teoreticky mohl být ten KN filtr, protože jednotka je naprogramovaná na ten papírák, možná by stálo za to zajet do DKcka na brzdu a nechat si to naměřit a tím se ujistit, že je to v cajku........

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů