1) Teoreticky by to tak mělo být, protože motor nasaje na jeden zdvih více vzduchu vlivem vyšší propustnosti (vzduchu je kladen menši odpor filtru do cesty). Záleží ale kolik procent to tak může být a to těžko bez měření odhadnout. Může to být prd, ale může to být i podstatně více.
2 a 4) Chudá směs přispívá ke zvýšení účinnosti spalování, která je nejvyšší jen při určitém poměru smíšení ze vzduchem, a to zhruba 16,7 – 17,3:1. Zde se naopak využije všechno palivo, protože se vše odehraje obráceně než u bohaté směsi. Rychlost hoření je znatelně
menší než u směsi bohaté, teplota při spalování je
vyšší. To v důsledku způsobuje hoření směsi ještě ve výfukovém potrubí, tzn, ze že hořící směs opaluje ventily. Ale to ještě neznamená, že je teplota tak vysoká, že k opálení opravdu dojde. Toho bych se bál spíše u 4válců, které točí tu hroznou dardu a kde ty teploty budou asi taky někde jinde.
3) Provoz motoru v celém rozsahu otáček a výkonů potřebuje různé složení směsi. V otáčkách volnoběhu se používá směs bohatší, se zvyšujícími se otáčkami bohatost klesá (pokud nechceme odebírat plný výkon), v ostatních otáčkách je možné používat jak směs chudou, tak bohatou, vše podle mě závisí na režimu motoru, ve kterém ho chceme mít. Do jisté míry jde totiž výkon ladit i bohatostí směsi, ale tato metoda je dost neefektivní, takže to bych nikomu ani nedoporučoval, protože ty hodnoty nárůstu výkonu jsou cca 15% na 30% zvýšení spotřeby paliva

ale o tom se tady nebavíme. Obávám se, že PWRCMD je opravdu jedinou cestou jak moto vyladit na eňoňuno úroveň

a nebo přehrát palivovou mapu, co má origo jednotka, ale to už by chtělo trochu vyšší skill a hlavně by to chtělo tu jednotku dobře znát a znát možnosti jak ji přeprogramovat. Podstatou PWRCMD je, že dodává do řídící jednotky klamavé informace a jednotka dle těchto informací řídí vstřikování, takže pokud je někdo z vás zručný v oblasti ELE, tak to zkuste pořešit
5) Tohle přesně nevím jak by mohlo být, ale ve své podstatě asi souhlasím i když by se o tom dalo rozvést více.
6)Taky si myslím, ale teď mě tak napadlo, že oni to odladí vlastne asi jen pro zavřenou variantu a že asi ani nepočítají s KNkem. Myslím si, že prvotní informaci, co bychom měli zjistit abychom mohli dále debatovat je odkud získává jednotka informace a podle čeho řídí množství vstřikovaného paliva, pak můžeme polemizovat dále

takhle sou to jen debaty na teoretické úrovni. Ale mám obavy, že to bude dáno palivovou mapu, co v ní je a co je doladěná na originální nastavení
EDIT: osobně si myslím, že výfuky jsou v pohodě, alespoň ty odladěné přímo na XT a jediné zlo, které by tam mohlo být, by teoreticky mohl být ten KN filtr, protože jednotka je naprogramovaná na ten papírák, možná by stálo za to zajet do DKcka na brzdu a nechat si to naměřit a tím se ujistit, že je to v cajku........