Stránka 1 z 3
Seřízení ventilových vůlí
Napsal: sob 03. led 2009 15:57:31
od tatar
Toto seřízení se provádí při studeném motoru.Samotné měření se provádí spárovými měrkami hodnot 0,10-0,15-0,20 mm.Je nutno odstrojit motorku,a to:sedlo, podsedlové plasty,boční plasty,nádrž,
chladič(jenom odšroubovat,nesundávat hadice).U nádrže je třeba odpojit dva konektory(stlačit západku a vytáhnout)
a přívod paliva(povytáhnout poistku-do boku od osy hadičky,pak zatlačit dva barevné proti sobě tlačítka a ztáhnout z trubičky.
ikdyž máte v nádrži benzín z trubičky nevyteče.Tím máme volný přístup k sacím ventilům
Odšroubujeme víčko,4* imbus
Abychom mohli zkontrolovat vůli,je nutné píst nastavit do horní ůvrati v době komprese,tehdy jsouvšechny ventily uzavřeny. Pro to abychom mohli posunovat pístem a hledat horní ůvrať doporučuji vyšroubovat zap. svíčku kvůli kompresi
a odšroubovat krytku na levé straně motoru
POKR...
Re: Kontrola a seřízení ventilů
Napsal: sob 03. led 2009 16:23:25
od tatar
Krytka je plastová,tudíž nebude nějak silně dotažena.Nasadit ořech s téčkem na matici,směr otáčení motoru je označen šipkou
a odšroubovat druhou krytku
pod kterou při otáčení klikou nastavíme rysku na víku proti značce ,,H" t.zn. horní ůvrať.
Tady ale pozor:jeden cyklus má dvě horní úvratě ale jenom při jedné můžeme seřizovat.A to tehdy když při zvedání k horní úvrati i klesání pístu nedochází k otevírání nebo zavírání žádného ventilu.Nyní můžeme přistoupit k samotné kontrole tak že vsuneme mezi ventil a stavěcí(seřizovací) šroub měrku 0,10 mm měla by jít posunovat s lehkým odporem
Tolerance sacích ventilů je 0,09-0,13 mm.Nastavení se provádí tak že se povolí kontramatka a se zasunutou měrkou (0,10) ,,S CITEM" zašroubujeme šroub na doraz a utáhneme zpět kontramatku silou (14Nm)
Někdy je třebatuto operaci zopakovat nepodaří-li se napoprvé.Po vytažení měrky by měla být citelná vůle ,pohybem ručně nahoru,dolu

POKR...
Re: Kontrola a seřízení ventilů
Napsal: sob 03. led 2009 16:35:34
od tatar
U výfukových ventilů postupujeme stejně ,ale tolerance je 0,16-0,20 mm.(výfukové ventily jsou ve předu motoru)Tam je dobré odmontovat z chladiče ventilátor,3 šroubyTORX 25
odšroubovat chladič 3 šrouby aby ho bylo možné dát níže pro lepší přístup k ventilům
nesundávat hadice ani nevypouštět kapalinu,není to potřeba.Ještě tam překáží hadice která jde do airboxu,tu je třeba taky sundat a vyjmout(jednu stranu)
je uchycena jen pružnou sponou
POKR....
Re: Kontrola a seřízení ventilů
Napsal: sob 03. led 2009 16:48:14
od tatar
Doporučuji zakrýt chladič kusem lepenky abyste při manipulaci nepoškodili žebrování ,je to dost zranitelné
Po seřízení už jen očistit dosedací plochy
a zpátky namontovat víčka(zkontrolovat těsnéní)
Zpět namontovat všechny věci.
Nejsem žádný servisman ani spisovatel ,proto nemusí být vše 100% přesně nebo srozumitelně ale myslím že to tak zhruba bude odpovídat.
PS: napsat tuto story mi trvalo dvakrát déle než to provést a nafotit

KONEC
Re: Kontrola a seřízení ventilů
Napsal: sob 03. led 2009 16:57:18
od Radek
Opravdu dobrá práce. Takhle kdyby tu časem byly zpracovány i ostatní věci, tak by to bylo

Re: Kontrola a seřízení ventilů
Napsal: sob 03. led 2009 16:59:34
od LiTe
Re: Kontrola a seřízení ventilů
Napsal: sob 03. led 2009 17:03:58
od Jorge
Tatar fak dobré a velmi názorné,líbí se mi to.Podle tohoto to musí seřídit i Lite
Re: Kontrola a seřízení ventilů
Napsal: sob 03. led 2009 17:17:49
od vasek
tatar No.1

Re: Kontrola a seřízení ventilů
Napsal: sob 03. led 2009 19:19:38
od Miki
Šikovný kluk ten Tatar !!

Re: Kontrola a seřízení ventilů
Napsal: sob 03. led 2009 19:25:55
od plesm
supr, popsaný jak od mechaniků u Fordu

Re: Kontrola a seřízení ventilů
Napsal: sob 03. led 2009 19:55:21
od CeGo
supr

Re: Kontrola a seřízení ventilů
Napsal: sob 03. led 2009 20:12:02
od Stařík
jen slova chvály, názorné, výstižné

Re: Kontrola a seřízení ventilů
Napsal: sob 03. led 2009 20:28:17
od tatar
opravdu

díky všem za slova uznání

,snad to i k něčemu bude
Re: Kontrola a seřízení ventilů
Napsal: sob 03. led 2009 20:41:52
od totr
Tatar-> pěkně jsi to zmákl

..jenom doufám, že se o to nebude pokoušet uplně každý

Re: Kontrola a seřízení ventilů
Napsal: sob 03. led 2009 20:44:24
od vivik
suprove zpracovany
ale sam se do toho fakt poustet nebudu na to mam svoji masu moc rad

Re: Kontrola a seřízení ventilů
Napsal: ned 04. led 2009 15:12:01
od chrener
Zdravim všetkych, som tu sice nový, no kedže som mal YAMAHU TTR600 tak s nastavovaním ventilových vôlí mám skúsenosti. Tak sa dúfam neurazíte že hneď poučujem...
Postup pri nastavovaní ventilov je v poriadku, no mám jednu pripomienku, voči zisťovaniu hornej úvrate pomocou ibus klúča, šrubováku a pod. Nie je to zlá metóda no po vyšrubovaní sviečky hrozí, že nám niečo spadne do valca... To by bola katastrofa a znamenalo by to demontáž hlavy valca.
Čiže ak chcete zistiť hornú úvrať inak ako týmto spôsobom, treba na ľavom dekli odšrubovať aj tú malú záslepku (obr.6 a 7). Pod ňou sa nachádza riska a na zotrvačníku sa nám otáčaním kľukového hriadeľa zobrazia servisné risky predzápalu a hornej úvrate. My nastavíme hornú úvrať a ďalej postupujeme rovnako ako v návode...
Veľa zdaru...

Re: Kontrola a seřízení ventilů
Napsal: ned 04. led 2009 15:35:12
od totr
To máš sice pravdu s tím víčkem, ale stejně je lepší tu svíčku vyšroubovat, protože jinak je potřeba překonat kompresi. Já jsem to dělal podle té rysky, ale svíčku jsem taky nejdřív vyndal. Aspoň ji můžeš při té příležitosti zkontrolovat.
Re: Kontrola a seřízení ventilů
Napsal: ned 04. led 2009 15:37:07
od tatar
chrener> no vida,

zas jsem chytřejší ,vím že jak to dělám já není nejlepší způsob a popravdě ani jsem nevěděl jak jinak bych to zjistil,teď už to vím ,díky ,však od toho je tady to forum,kdo něco ví -sem s tím.Budu to muset nějak spravit

a totre tys to taky věděl ,proč jsi mě neopravil

Re: Kontrola a seřízení ventilů
Napsal: ned 04. led 2009 16:19:27
od tatar
hlásím opraveno

Re: Kontrola a seřízení ventilů
Napsal: ned 04. led 2009 16:29:41
od Radek
tatar píše:hlásím opraveno

a tenhle text tam má být taky nebo už to neplatí když to uděláš pomoci té rysky?
Tady ale pozor:jeden cyklus má dvě horní úvratě ale jenom při jedné můžeme seřizovat.A to tehdy když při zvedání k horní úvrati i klesání pístu nedochází k otevírání nebo zavírání žádného ventilu.Nyní můžeme přistoupit k samotné kontrole tak že vsuneme mezi ventil a stavěcí(seřizovací) šroub měrku 0,10 mm měla by jít posunovat s lehkým odporem