Problém s elektrikou XT 660 z Tenere
Napsal: pát 28. zář 2012 18:44:51
Zdravím.
Mám skrytý problém někde v elektrické soustavě. Při jízdě asi po 30 Km došlo nejdříve k tomu, že se mi rozvítila žulá kontrolka motoru na přísrojové desce. Tato svítila asi 2 minuty, když následně vypadlo napájení celé přístrojové desky. Tzn. nesvítil ani digitální panel ani kontrolky i otáčkoměr byl na nule. Motorka stále jela bez problémů, ale přední světlo již svítilo velmi slabě, nebo svítila jen obrysovka.(to jsem poznal , kdž jsem přijel za nějako auto viděl svůj odraz v jeho zadním nárazníku). Násedně došlo asi po 5 kilometrech k tomu, že motocykl začal strácet tah a při vyřazení už zhasl motor. Následně už nebylo možné nastartovat. Při otočením klíčku neproběhlo klasické probliknutí kontrolek, ani vytočení otáčkoměru. Otáčkoměr zůstal v poloze nula a kontrolky se rozvítily dvě - žlutá kontrolka motoru a červená teplota kapaliny. (To už jsem ale stál). Dále jsem při pokusu o start motoru zjistil, že kontrolky při startování úplně zhasnou. Při zmáčkntí startéru se ale startér netočil, pouze bylo slyšet vrčení z pod sedla. Následně jsem zjistil, že vrčení vychází z relé vedle hlavní pojistkové skříňky. Relé je osazeno dvěmi pojistkami po 30 A. Toto jsem vytáhnul, pojistky vyčistil, ale nastartovat stále nešlo. Relé pořád jen vrčelo, ale startér se netočil. Následně jsem nechal motocykl odpočinout. Pak se motor rozběhl už po standartním rozvícení všech kontrolek i protočení otáčkoměru. Dojel jsem zas domů a závada se už neprojevila.
Máte někdo podobnou zkušenost. Nebo nevíte čím by to podle příznakú mohlo být. Já jsem zatím nic neproměřoval protože nemám čím, ale mám podezření na baterku, nabíjení nebo špatný kontak či zkrat. Nevím. Díky za radu.
Mám skrytý problém někde v elektrické soustavě. Při jízdě asi po 30 Km došlo nejdříve k tomu, že se mi rozvítila žulá kontrolka motoru na přísrojové desce. Tato svítila asi 2 minuty, když následně vypadlo napájení celé přístrojové desky. Tzn. nesvítil ani digitální panel ani kontrolky i otáčkoměr byl na nule. Motorka stále jela bez problémů, ale přední světlo již svítilo velmi slabě, nebo svítila jen obrysovka.(to jsem poznal , kdž jsem přijel za nějako auto viděl svůj odraz v jeho zadním nárazníku). Násedně došlo asi po 5 kilometrech k tomu, že motocykl začal strácet tah a při vyřazení už zhasl motor. Následně už nebylo možné nastartovat. Při otočením klíčku neproběhlo klasické probliknutí kontrolek, ani vytočení otáčkoměru. Otáčkoměr zůstal v poloze nula a kontrolky se rozvítily dvě - žlutá kontrolka motoru a červená teplota kapaliny. (To už jsem ale stál). Dále jsem při pokusu o start motoru zjistil, že kontrolky při startování úplně zhasnou. Při zmáčkntí startéru se ale startér netočil, pouze bylo slyšet vrčení z pod sedla. Následně jsem zjistil, že vrčení vychází z relé vedle hlavní pojistkové skříňky. Relé je osazeno dvěmi pojistkami po 30 A. Toto jsem vytáhnul, pojistky vyčistil, ale nastartovat stále nešlo. Relé pořád jen vrčelo, ale startér se netočil. Následně jsem nechal motocykl odpočinout. Pak se motor rozběhl už po standartním rozvícení všech kontrolek i protočení otáčkoměru. Dojel jsem zas domů a závada se už neprojevila.
Máte někdo podobnou zkušenost. Nebo nevíte čím by to podle příznakú mohlo být. Já jsem zatím nic neproměřoval protože nemám čím, ale mám podezření na baterku, nabíjení nebo špatný kontak či zkrat. Nevím. Díky za radu.