tak jsem se dnes taky odhodlal a vyměnil olej. Dal jsem MOTUL 5100 Ester 10W40. Pár věcí mě ale překvapilo:
-v origo manuálu chtějí navíc (oproti zdejšímu návodu) sundat kryt rozvodového kolečka (camshaft sprocket cover); nevíte proč
-výpusťáky nahoře i pod řadičkou byly utažený jak kdyby je tam někdo navařil
-velmi důkladně jsem to prohřál, vylil snad úplně do sucha a ejhle, vešlo se tam zpátky 2,7l a měrka má rysku přesně v půlce (v manuálu je, že při kompletní výměně včetně filtru, což jsem dělal, se tam zpátky vleze 2,6; total amount je snad 2,9)
-ve vyjetým oleji jsem našel velmi tenké třpytky (asi malý špony) a přisuzuju to výměně pár dílů po tý nehodě (např spojkový koš, karter) a nevím, jestli je to běžný

Olej se tu měnil vždy po 6000km a nikdy ho nebylo málo.
Když jsem tam prvně nalil 2l novýho oleje a nechal chvilku běžet a potom odvzdušňoval, chvíli tvalo, než šel olej kolem šroubku ven. Udělal jsem to pro jistotu ještě jednou po dolití zbytku oleje, ale stejně by mě zajímalo, jestli mám nějakou jistotu, že je systém odvzdušněnej a motor dostává od čerpadla kam potřebuje.
-na závěr ještě jeden subjektivní: zdálo se mi, že je chod hladší a celkově tišší a míň to vibrovalo, ale nevím jestli to je reálně možný
Tak díky za komentáře
